fallback

Германските потребители вероятно ще са по-оптимистично настроени през август

Това показва индексът за потребителските нагласи на GfK, който се повишава до минус 24,4 пункта през август

15:48 | 27.07.23 г.
Автор - снимка
Създател

Очаква се потребителските нагласи в Германия да се стабилизират през август, след като през предходния месец леко се понижиха, тъй като надеждите на домакинствата за отслабване на инфлацията предизвикаха значително по-добри очаквания за доходите, показват данни от проучване на института GfK в четвъртък, цитирани от Ройтерс.

Индексът за потребителските нагласи на института се повиши до минус 24,4 пункта за август от минус 25,2 пункта за юли, което е малко над очакванията на анализаторите, анкетирани от Ройтерс, които прогнозираха ръст до минус 24,7 пункта.

Подобряването на настроението се дължи главно на по-високите очаквания за доходите, коментира експертът по потреблението на GfK Ралф Бюркъл, тъй като индикаторите, които измерват склонността към пестене и склонността към пазаруване, остават почти идентични през юли и август.

Очакванията за доходите се повишиха с 5,5 пункта и достигнаха минус 5,1 пункта през юли, което е най-високото им ниво от началото на войната в Украйна.

„Причината за намаляващия песимизъм е преди всичко надеждата, че инфлацията ще се забави“, смята Бюркъл.

Инфлацията в Германия се ускори през юни, прекъсвайки стабилното си забавяне от началото на годината. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакват данните на статистическата служба, които ще бъдат публикувани в петък, да покажат, че инфлацията се е върнала към низходящата си тенденция през юли.

„Това означава, че шансовете потребителските нагласи да започнат отново да се подобряват, са се увеличили в известна степен“, но те все пак ще останат ниски през следващите месеци и личното потребление на хората няма да може да допринесе за икономическото развитие, каза той.

Показатели от проучването на Gfk за август. Таблица: Ройтерс/Gfk

Проучването на института Gfk е проведено в периода от 6 до 17 юли и отчита реалното лично потребление през следващия месец.

Стойности над нулата сигнализират за разширяване на потреблението на годишна база, докато тези под нулата показват свиване.

Според GfK промяна с един процентен пункт в показателя съответства на годишна промяна от 0,1% в индивидуалното потребление.

Индикаторът „желание за пазаруване“ представлява баланс между отговорите „да“ и „не“ на въпроса: „Смятате ли, че сега е подходящ момент да закупите основни артикули?“.

Индикаторът „очаквания за доходите“ отразява очакванията за развитието на финансите на домакинствата през следващите 12 месеца.

Допълнителният индикатор „очаквания за бизнес цикъла“ отчита оценката на анкетираните за общата икономическа ситуация през следващите 12 месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:49 | 27.07.23 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още