fallback

Потребителското доверие в САЩ расте до двугодишен връх през юли

Показателят на Conference Board за текущите условия се увеличава до най-високото си ниво от март 2020 г.

18:30 | 25.07.23 г.
Автор - снимка
Създател

Потребителското доверие в САЩ се повишава през юли до двугодишен връх, подкрепено от силния пазар на труда и охлаждащата се инфлация, съобщава Bloomberg.

Индексът на Conference Board се повиши до 117 пункта спрямо 110,1 пункта през юни, показват данни, публикувани във вторник. Показанията надхвърлят медианната оценка на анкетирани от Bloomberg икономисти в размер на 112 пункта.

Показателят на Conference Board за текущите условия се подобрява, като нараства до най-високото си ниво от март 2020 г. Мярката за очакванията – отразяваща шестмесечната перспектива на потребителите – напредна междувременно до най-високото си равнище от началото на миналата година. В същото време индексът за очакваната инфлация се понижи.

„По-голямото доверие беше очевидно във всички възрастови групи, както и сред потребителите с доходи под 50 000 долара и сред тези с доходи над 100 000 долара“, коментира проучването Дана Питърсън, главен икономист в Conference Board.

Последните икономически данни подкрепят надеждите, че САЩ могат да избегнат рецесия, като пазарът на труда остава стабилен, въпреки че ключовите показатели за инфлацията показват окуражаващи признаци на охлаждане. Ръстът на заплатите също се забавя.

Делът на потребителите, които казват, че има вероятност да настъпи рецесия, се увеличава.

„Все пак очакванията за рецесия останаха под скорошния пик, което предполага, че страховете за рецесия са намалели в сравнение с предишните проучвания от тази година“, споделя още Питърсън.

Американците са по-оптимистични относно перспективите за ифнлацията, заплатите и пазара на труда. Източник: Conference Board/Bloomberg

Нараства и броят на потребителите, които смятат, че работните места са „изобилни“ през юли. В същото време делът на тези респонденти, които споделят, че нова работа се намира трудно, спада до едно от най-ниските нива в историята на статистичката, докато очакванията им за пазара на труда след шест месеца се подобряват.

Разликата между броя на анкетираните, които определят като „изобилни“ свободните работни места, и тези, които определят ситуацията като „трудна“ - показател, наблюдаван отблизо от икономистите като мярка за силата на пазара на труда - е най-голямата от февруари насам.

Междувременно плановете за големи покупки показват смесена картина. Расте делът на потребителите, които са готови да купят нова кола или жилище, докато по-малко на брой респонденти очакват да закупят електроуреди като хладилници или перални.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:06 | 25.07.23 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още