Настроението на потребителите в САЩ изненадващо се влоши значително през май. Проучването на Мичиганския университет за потребителските нагласи спадна от 63,5 пункта през предходния месец до 57,7 пункта, както обяви университетът в петък след първата си оценка. Икономистите очакваха леко понижение до 63,0 пункта.
„Въпреки че текущите макроикономически данни не показват признаци на рецесия, икономическите опасения на потребителите рязко се увеличиха през май", признава в изявление Джоан Хсу, директор на проучването. Тя се позовава на спора в Конгреса за повишаване на тавана на дълга.
Едногодишните инфлационни очаквания на потребителите намаляха донякъде. Те спаднаха до 4,5% през май от 4,6% през април. За разлика от тях дългосрочните очаквания за следващите пет до десет години се повишиха до 3,2%. Икономистите очакваха леко понижение до 2,9%.
Показателят на Мичиганския университет измерва покупателното поведение на потребителите в САЩ. Той се основава на телефонно проучване сред около 500 домакинства. В анкетата се задават въпроси за финансовото и икономическото състояние, както и за съответните очаквания.