fallback

Как инфлацията затруднява износа на плодове и зеленчуци от България?

Поскъпването в сектора е около 40% през последната година и половина

13:29 | 24.04.23 г.

Български компании губят клиенти в чужбина заради високата инфлация у нас. Това съобщават от Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци в България.

„Тотално изгубихме едни от най-важните наши клиенти в Китай и Япония, където инфлацията също е много по-ниска“, разказа инж. Стойко Кировски от Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци и директор на „Джем и Джем”, в предаването „Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.

„Износът ни е изключително затруднен, защото инфлацията в Америка и Европа е доста по-малка, отколкото инфлацията в България. Много наши американски контрагенти се отказаха да купуват българска стока заради високата инфлацията“, посочи той и допълни, че в българското производство на плодове и зеленчуци инфлацията е около 40% през последната една година и половина, докато в останалите страни тя е не повече от 10-15%.

Той посочи, че около 74% от обработваемите площи в България са заети с производство на зърно, а субсидирането на производителите на зърно и на производителите на зеленчуци става на един и същи принцип. „Това изключително много ощетява производителите на плодове и зеленчуци и поради тази причина с всяка изминала година площите, които те засяват, стават все по-малко”, изтъкна събеседникът.

Какво е влиянието на войната в Украйна върху производството на храни в България? Как влияят климатичните промени на земеделието в България? Кога ще паднат цените на стоките в хранително-вкусовата промишленост?

Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:29 | 24.04.23 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още