Потребителският климат в Германия продължава да се възстановява, макар и със забавяне на темпото. Изследователите от GfK изчисляват увеличение на своя показател до минус 29,5 пункта за април от ревизираните минус 30,6 пункта (първоначално: минус 30,5 пункта) през предходния месец. По този начин потребителският климат се подобрява за шести пореден път. Икономистите, анкетирани от Dow Jones Newswires, очакваха увеличение до минус 29,0 пункта.
Потребителските нагласи като цяло показаха смесена картина: Докато очакванията за доходите продължиха да се възстановяват, склонността към покупки почти не се променя. От друга страна, икономическите очаквания претърпяха първото си малко отстъпление, след като преди това се повишиха четири пъти подред.
Подновеното подобряване на потребителския климат се дължи преди всичко на положителното развитие на прогнозите за доходите. За шести пореден път показателят отбелязва плюс и се повиши с 3,0 пункта до минус 24,3 пункта. Това е най-високата стойност от десет месеца насам. Въпреки положителната тенденция равнището на очакванията за доходите остава ниско.
„Понастоящем перспективите за доходите се благоприятстват от неотдавнашния забележим спад на цените на енергията, особено на бензина и мазута. Въпреки това инфлацията ще остане висока през тази година, макар и да е малко по-ниска от измерените през 2022 г. 6,9% според наличните до момента прогнози", обяснява експертът по потребителските въпроси на GfK Ролф Бюркл.
Склонността към покупки не е успяла да се възползва от подобрените перспективи за доходите. Показателят почти не се е променил след оскъдното нарастване с 0,3 пункта в сравнение с предходния месец. Със своите минус 17,0 пункта той е и с почти 15 пункта под съответната стойност от предходната година.
Икономическите очаквания „си дават пауза“. След четири поредни повишения индикаторът отново трябваше да приеме леко отстъпление. След спад от 2,3 пункта те се понижиха до стойност от 3,7 пункта.