Потребителското доверие в САЩ неочаквано нараства през март, тъй като оптимизмът сред американците по отношение на перспективите за бизнес условията и пазара на труда се засилва, съобщава Bloomberg.
Индексът на Conference Board нараства до 104,2 пункта спрямо 103,4 пункта за февруари, показват нови данни. Медианната оценка на икономисти, анкетирани от Bloomberg, беше за спад до 101 пункта.
Показателят за очакванията, който отразява шестмесечните потребителски перспективи, нараства до 73 пункта. Въпреки това индексът за текущите условия се понижава до 151,1 пункта.
„Движено от повишаването на очакванията, потребителското доверие се подобрява донякъде през март, но остава под средното ниво, наблюдавано през 2022 г.“, коментира данните Атаман Озилдирим от Conference Board. „Печалбата отразява подобрената перспектива на потребителите под 55-годишна възраст и на домакинствата, които изкарват годишно 50 000 долара и повече“, добавя той.
Цифрите – които отразяват настроенията до 20 март - малко повече от седмица след фалита на Silicon Valley Bank – предполагат, че последните финансови сътресения нямат непосредствено въздействие върху доверието на потребителите. Въпреки че опасенията относно ускорената инфлация и рецесията остават в съзнанието на много американци, силният пазар на труда и ниската безработица продължават да поддържат настроенията.
Въпреки това все повече компании - особено в технологичния сектор - обявяват масови съкращения на персонала през последните месеци. Освен това, ако банковата криза доведе до значително затягане на кредитните условия, настроенията може да се влошат допълнително.
Делът на респондентите, които казват, че работните места са „изобилни“, е намалял до 49,1% - първи спад от пет месеца насам. Броят на тези, които споделят, че новата работа е трудна за намиране, остава приблизително същият като миналия месец.