Растежът на бизнес активността сред фирмите в японския сектор на услугите се е забавил до 3-месечно дъно през ноември, тъй като устойчивата инфлация вреди на икономиката, пише Ройтерс.
Индексът на мениджърите по поръчките (PMI) за услугите на au Jibun Bank е намалял от сезонно изгладените 53,2 пункта до 50,3 пункта през ноември, достигайки най-ниското си ниво от август насам.
Въпреки движението показателят се е задържал на положителна територия, избягвайки спад под 50 пункта, който иначе би маркирал свиване на активността.
Причина за резултата е инфлационният натиск, който „остана съществен, като нивата на разходите за ресурси и продажните цени са останали значително над исторически средните им равнища“, обясни икономистът Лаура Дънман от S&P Global Market Intelligence.
Отделно проучване, публикувано миналата седмица, показа, че потребителските нагласи в Япония са се влошили през ноември, падайки до най-ниското си ниво от юни 2020 г., като се има предвид, че инфлацията е достигнала 40-годишен връх.
Данните от частното проучване обаче сочат, че разходите на фирмите за услуги са нараснали с най-бавния си темп през ноември, което може да е сигнал за намаляване на натиска върху сектора, ориентиран към потребителите.
Подиндексът на новия бизнес за износ е достигнал седеммесечно дъно.
Общият PMI индекс, обединяващ данните за секторите на услугите и производството, се е свил от 51,8 пункта през октомври до 48,9 пункта през ноември вследствие на намалялата фабрична активност.