fallback

Бизнес нагласите на южнокорейските производители спаднаха до над 2-годишно дъно

Най-голям проблем за сектора в страната е несигурността, показа проучване на централната банка

11:27 | 23.11.22 г.

Бизнес нагласите на южнокорейските производители за декември спаднаха до над 2-годишно дъно насред увеличаващата се икономическа несигурност и устойчиво високата инфлация, пише Ройтерс.

Индексът на бизнес очакванията на производителите, измерван от Южнокорейската централна банка, за декември е спаднал до 70 пункта, след като месец по-рано се равняваше на 75 пункта. Това е най-ниското ниво от октомври 2020 г.

В проучването производителите са отбелязали несигурността за най-голям проблем, като 22,7% от респодентите са били на това мнение. На второ място (18,5%) са поскъпващите суровини, а на трето (11,4%) е намаляващото вътрешно търсене.

Индексът за непроизводителите също е спаднал леко от 77 пункта през ноември до 76 пункта през декември, отбелязвайки най-ниското си ниво от март 2021 г.

Последните данни показаха, че годишната инфлация в Южна Корея се е ускорила от септемврийското си ниво през октомври, надминавайки пазарните очаквания за пауза във възходящата си тенденция.

Индексът на потребителските цени се е повишил до 5,7% през октомври (5,6% месец по-рано), след като през юли инфлацията в страната бе достигнала 24-годишен връх от 6,3 на сто. Медианните прогнози на икономистите бяха, че индексът ще се запази на ниво от 5,6% и през десетия месец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:27 | 23.11.22 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още