Някои европейски търговци на дребно тази седмица прогнозираха или обявиха по-добри приходи от продажби за цялата година, след като са работили да запазят цените ниски, за да привличат купувачи с ограничени финансови възможности. Други като Marks & Spencer и Adidas отправиха предупреждение за печалбата си, предава Ройтерс.
Много купувачи, които са изправени пред продължителна криза с разходите за живот, се обръщат към по-евтини продукти, повишавайки приходите от продажби на търговци на дребно като нидерландската компания за хранителни стоки Ahold Delhaize и на собственика на Primark Associated British Foods.
Приходите от продажби на Ahold се възползват от по-силното представяне в САЩ, където компанията оперира веригите Stop & Shop, Giant, Food Lion и Hannaford. В Европа тя е подкрепена от частни хранителни марки, съобщи главният финансов директор Натали Найт.
„Това е добра възможност, ако трябва да пестят от разходи, да го направят в нашите магазини вместо да си тръгнат и да се обърнат към дискаунтери“, коментира тя пред Ройтерс.
Ahold обяви също ръст със 7,4% на приходите от съществуващи обекти през третото тримесечие в Европа спрямо прогнозите са повишение от 4,4%, съобщава анализаторът Клеман Женло от компанията Bryan, Garnier & Co.
Той е движен от ускоряването на ръста на цените на храните на пазарите и по-лекия сравним период предвид последиците миналата година от наводненията в части от Европа, отбелязва Женло.
AB Foods, собственик на веригата за дрехи Primark, обяви във вторник ръст с 42% на печалбата си за 2021-2022 г. Компанията, която продава дамски горнища за едва 1,80 паунда всяко, съобщи, че ще ограничи ръста на цените извън вече планирания.
Най-голямата компания за търговия с хранителни стоки в Европа Carrefour обеща във вторник да увеличи дела на продуктите от частни марки в продажбите си на храни до 40% през 2026 г. спрямо 33% през 2022 г. и да ускори разширяването на магазините си с по-евтини стоки във Франция и Бразилия.
При представянето на новата си стратегия за развитие Carrefour съобщи още, че ще засили разширяването на електронната търговия, ще отвори още магазини с евтини стоки и ще намали разходите.
В края на октомври Carrefour увеличи целта си за паричните потоци през 2022 г., тъй като хипермарките ѝ са се възползвали от „привлекателни“ оферти за ниски цени, докато купувачите се борят с инфлацията.
Заради по-ниските разполагаеми доходи много купувачи се въздържат да купуват дрехи в средния пазарен сегмент и други продукти от неосновна необходимост.
Британската верига M&S, която продава дрехи, домашни изделия и хранителни стоки, потвърди, че печалбата ѝ за 2022 г. ще бъде по-ниска в сравнение с миналата година, засегната от по-високите разходи и натиска върху бюджетите на домакинствата. Компанията вече обяви спад на печалбата си с 24% през първото полугодие.
Adidas намали наполовина очакванията си за нетната печалба за цялата година в сряда, като обвини за това раздялата с рапъра Кайние Уест преди ключовия коледен сезон.
Във високия сегмент на пазара обаче производителите на луксозни стоки не са толкова засегнати от влошаването на средата за потребителите, като обявиха, че печелят от най-скъпите си продукти и очакват да продължат да го правят.
По-заможните купувачи все още имат значителни спестявания, натрупани по време на пандемията от COVID-19 и някои от тях са склонни да се глезят след две години на ограничения.