Горещините във Великобритания през юли мотивираха потребителите да харчат повече за летни дрехи, храни за пикник и за климатици, но същевременно харченето на средства за пътувания в чужбина и хранене в заведения е намаляло на фона на продължаващо силния инфлационен натиск, пише Ройтерс.
Според данните на Британския консорциум за търговия на дребно стойността на продажбите на членовете му - основно големи вериги и супермаркети - е била с 2,3% по-висока спрямо юли 2021 г. За сравнение - през последните три месеца показателят е отбелязвал намаления.
Статистиката обаче не е изгладена спрямо инфлацията, като по отношение на обем продажбите са намалели.
"Потребителското доверие продължава да е влошено и покачването на лихвите, заедно с приказките за рецесия, няма да спомогнат за подобряването на ситуацията", каза главният изпълнителен директор на консорциума Хелън Дикинсън.
Миналата седмица Английската централна банка (АЦБ) одобри най-голямото лихвено повишение от 27 години насам в размер на 50 базисни пункта, с което основната лихва достигна ниво от 1,75%. Тогава регулаторът завиши инфлационните си прогнози, като предупреди, че е възможно британската икономика да изпадне в рецесия през последното тримесечие на годината.