fallback

Инфлацията насочи британците към летни дрехи и храни за пикник

Потребителското доверие продължава да е влошено, предупреди ръководителят на Британския консорциум за търговия на дребно

16:01 | 09.08.22 г.

Горещините във Великобритания през юли мотивираха потребителите да харчат повече за летни дрехи, храни за пикник и за климатици, но същевременно харченето на средства за пътувания в чужбина и хранене в заведения е намаляло на фона на продължаващо силния инфлационен натиск, пише Ройтерс.

Според данните на Британския консорциум за търговия на дребно стойността на продажбите на членовете му - основно големи вериги и супермаркети - е била с 2,3% по-висока спрямо юли 2021 г. За сравнение - през последните три месеца показателят е отбелязвал намаления.

Статистиката обаче не е изгладена спрямо инфлацията, като по отношение на обем продажбите са намалели.

"Потребителското доверие продължава да е влошено и покачването на лихвите, заедно с приказките за рецесия, няма да спомогнат за подобряването на ситуацията", каза главният изпълнителен директор на консорциума Хелън Дикинсън.

Миналата седмица Английската централна банка (АЦБ) одобри най-голямото лихвено повишение от 27 години насам в размер на 50 базисни пункта, с което основната лихва достигна ниво от 1,75%. Тогава регулаторът завиши инфлационните си прогнози, като предупреди, че е възможно британската икономика да изпадне в рецесия през последното тримесечие на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:46 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още