fallback

Бизнес нагласите в Италия се подобряват, но потребителските - не

Измерителят на потребителското доверие в страната се е свил до най-ниското си ниво от ноември 2020 г.

14:24 | 24.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Бизнес нагласите сред всички основни сектори в Италия бележат подобрение през юни, докато потребителското доверие се е свило, съобщи италианският национален статистически институт, цитиран от Ройтерс.

Бизнес нагласите сред производителите са се повишили до 110 пункта през юни, след като през май те достигнаха ревизираните 109,4 пункта (109,3 пункта първоначално обявени). За сравнение - медианните прогнози на 11 анализатори, анкетирани от медията, бяха за резултат от 108,5 пункта.

Междувременно нагласите на потребителите са се влошили през този месец, като са се понижили от 102,7 пункта през май до 98,3 пункта през юни.

Медианните очаквания на икономистите бяха за ниво от 102,5 пункта. Измерителят е намалял до най-ниското си ниво от ноември 2020 г., когато нагласите бяха ударени от повторната вълна на пандемията от коронавирус.

"Има широкоразпространено влошаване сред измерителите, които съставят този индикатор, с изключение на тези, свързани със спестяванията", обясняват от италианската статистическа служба.

Данните по-рано през деня показаха, че картината не е по-различна и във Великобритания, където инфлацията е влошила потребителското доверие и впоследствие е довела до спад в продажбите на дребно в страната през май.

Междувременно бизнес климатът в Германия се е подобрил, но очакванията на компаниите за бъдещето са запазили песимистичния си оттенък.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:22 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още