fallback

Ще спре ли държавата ръста на цените?

Инфлацията вече забавя своите темпове, разходите би следвало да намаляват, посочи Ангел Джалев от КЗП

14:14 | 20.02.23 г. 15
Автор - снимка
Редактор

Инфлацията в България продължи да се забавя и през януари, но засега не изглежда това да се усеща от крайните потребители.

Инфлацията вече се забавя, разходите би следвало да намаляват и оттам цените на всички крайни стоки и услуги, но това не се случва, заяви пред Bulgaria ON AIR Ангел Джалев от Комисията за защита на потребителите. По думите му самите търговци признават, че всяка седмица цената отива нагоре, което не е нормално.

„На всеки гражданин вече е ясно, че някъде по веригата от производител до крайния потребител стоките са оскъпяват неколкократно и неоснователно – нещо, което не е резултат от икономическите инфлационни процеси в страната“, отбеляза той.

Джалев смята, че институциите със законови правомощия, които следят и упражняват контрол по веригата, би трябвало да стигнат до резултат, който да спре необузданото нарастване на цените. Според него трябва да стане ясно къде има проблем и къде става завишаването, за да се вземе конкретно решение и действия, които да предотвратят поскъпването на цените на стоки и услуги.

"От 15 февруари КЗП в координация с БАБХ и НАП започнахме широкомащабна кампания във връзка с прилагането на нелоялни търговски практики от страна на търговците. Акцентът е върху хранителните вериги, с цел предотвратяване изкуственото завишаване на цените. Кампанията обхваща територията на цялата страна. Проверките засега са на много ранен стадий, не може да се направи обобщена информация, но се наблюдава тенденция, че почти няма проверен обект, в който да няма констатирано нарушение", коментира представителят на ръководството на КЗП.

Ангел Джалев посочи, че проверките са насочени към всяка информация, която може да заблуди потребителите и да ги накара да купуват стоки, които иначе не биха взели, ако знаеха реалните им качества и стойности.

"Следим промоциите, грамажите. Получаваме сигнали от страна на потребителите във връзка с промоции, които реално не съществуват и за които нашият състав на Комисията е обърнал специално внимание. Това е основен проблем на пазара, който води до едно изкуствено завишаване на цените. Едно от най-често срещаните нарушения от страна на търговците е грамажът, също така цените и несъществуващите промоции", допълни експертът. Сред честите нарушения той спомена и периода за обявената промоция.

Проверяват ли се сигналите на потребителите за завишени цени? Какви маркетингови способи използват търговците, за да привличат потребители? Каква е съпоставката на млечни продукти в нашата страна и Германия и Австрия? Колко ще продължи кампанията за проверки по търговските обекти?

Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:17 | 20.02.23 г.
fallback
Още от Икономика и политика виж още