Към принципа, че клиентът винаги е прав, днес задължително трябва да добавим, че клиентът винаги бърза, защото времето е неговият най-ценен ресурс. Животът на съвременния човек е така устроен, че той може по всяко време и буквално навсякъде да изпълнява задачи. През последните години всички бизнеси адаптираха моделите си, за да осигурят на клиентите си гъвкави и достъпни услуги. Промените се случиха и в сфери като банковото обслужване, което традиционно е подчинено на множество регулации.
И тук не става въпрос само за дигитализация и възможността клиентите да се възползват дистанционно от най-популярните услуги. В условията на конкурентен пазар потребителите очакват повече. Очакват комплексна услуга, а това означава да намерят отговори на различни въпроси на едно място и така отново да спестят време. За да предложат тази добавена стойност на потребителите, все повече компании обединяват усилия за комплексно обслужване на клиента.
Такъв пример е сътрудничеството между банките и пенсионноосигурителните компании. Пощенска банка и ПОК “Доверие“ вече са открили работещото решение за своите клиенти и стратегическото партньорство между тях позволява достъп на потребителите до иновативни банкови и пенсионноосигурителни решения на пазара, съобразени с техните конкретни нужди и очаквания. Това означава, че клиентите на банката, във всеки един от нейните офиси могат да се запознаят с продуктите на пенсионното дружество и обратно, в офисите на дружеството, неговите клиенти могат да научат за онези банкови продукти, които тя предлага при преференциални условия, специално за тях, както и да бъдат насочени към други предоставяни от нея услуги.
Така клиентите на банката могат във всеки офис да се възползват от услугите на ПОК “Доверие“, като бързо, лесно и изцяло дигитално сключат своя първи договор за допълнително пенсионно осигуряване, както и да прехвърлят натрупаните средства от друг универсален или професионален фонд към съответния, управляван от ПОК “Доверие“ пенсионен фонд.
Споразумението между двете институции дава на всички потребители с дългосрочни планове възможност за включване в доброволен пенсионен фонд, който да им осигури по-висок стандарт на живот след навлизане в пенсионна възраст. Нека не забравяме също, че наред с всички останали предимства допълнителното пенсионно осигуряване дава възможност и за генериране на доходност от инвестиции при умерено ниво на риск.
От друга страна, клиентите на ПОК “Доверие“, на които предстои да навлязат в пенсионна възраст, могат да се възползват от специален продукт, който ще им предостави възможност за изгодно ежедневно банкиране.
„Стратегическото ни партньорство с ПОК “Доверие“ и предлаганите качествени пенсионноосигурителни продукти ни позволява да покрием разнообразните нужди и очаквания на нашите клиенти, като им дадем възможност за още по-детайлно и дългосрочно планиране, което да гарантира спокойствието и финансовата независимост, от която имат нужда във всеки етап на живота си“, коментират от Пощенска банка.
Едно от важните предимства в работата и на двете компании е, че те дават възможност на всеки един от своите клиенти да получи качествено обслужване от водещи експерти в сферата на пенсионното осигуряване и банковото дело, за да може той да вземе информирано решение. Това е сериозно преимущество, тъй като ориентирането в различните опции и изборът на подходящия вариант е сложен процес. Решението на всеки клиент трябва да бъде съобразено с неговите конкретни нужди, а те се определят от множество индивидуални фактори. Много често те могат да бъдат обективно оценени само с помощта на специалист, който притежава експертизата и познанието да предложи едно комбинирано и ефикасно решение.
Именно специалистът е човекът, който достъпно може да разясни разликите между доброволното и задължителното пенсионно осигуряване, предимствата и възможностите, които дават съответните фондове. Специалистът със своите познания и опит може да насочи клиента към избора на този кредитен продукт или услуга, които най-добре се вписват в неговия финансов профил. Всеки детайл е от значение – доходът и семейният статус, житейският етап, в който се намира клиентът и професионалната му реализация. Правилната оценка на всички критерии и възможности може да спести на клиента средства, да оптимизира бюджета му или дори да му даде възможност за допълнителна доходност.