fallback

Банкирай в зоната си на комфорт

В надпреварата за клиенти успешна ще бъде тази банка, която се фокусира и в обслужването

09:06 | 24.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Живеем в дигитална ера. Начинът, по който общуваме, пазаруваме, забавляваме се, грижим се за здравето си или поръчваме хранителни стоки – всичко изглежда доста по-различно от това, което бихме правили само преди 10 години. Банкирането и финансите се променят, парите също, както и клиентите и техните нужди. 

Контрастите между новите банки и традиционните такива стават все по-резки, а вече много финансови институции се ориентират в посока пълна дигитализация. 

Доклад на Economist Intelligence Unit (EIU) показва, че очакванията на 65% от мениджърите са банковият модел, базиран на клоновата мрежа, да се трансформира сериозно в следващите години. Всъщност по-задълбоченият анализ показва, че банковите клонове никога няма да изчезнат напълно, нито пък ще намалеят толкова драстично, просто защото те са неразривна част от системата. Клоновете обаче се променят. Те вече се ползват по различен начин и имат нови функции, някои клиенти ги посещават много рядко, но пък други имат нужда от достъп 24/7. И банките намериха начин да удовлетворят тези нужди. 

Пощенска банка например отговори на промяната с въвеждането на дигитални зони за експресно банкиране – една от иновациите, които осигуриха на клиентите нужната гъвкавост и възможност да банкират сами. Това се случва благодарение на специализираните устройства с интуитивна навигация и множество функционалности, които позволяват самостоятелното извършване на почти всички операции, налични в клона на банката, без да се налага изчакването на опашка. Услугата, която е без аналог на българския пазар, предлага бързина, удобство и спестява средства на потребителите благодарение на широкия набор от трансакции с до 75% по-ниски такси от тези в банков клон. За да се възползват от всички услуги на иновативните зони, те се нуждаят единствено от своята активна карта, която служи за средство за идентификация, като не е необходимо да са регистрирани за интернет банкиране.

Какво може да прави клиентът в зоните за експресно банкиране? На практика са достъпни почти всички операции, които се предлагат на каса. Още по-конкретно:

- да внася пари в лева и евро по собствени сметки;

-  да превалутира в лева и евро между собствени сметки;

-  да нарежда преводи, както в лева, така и в евро; 

-  да плащаш местните си данъци и такси за автомобили, недвижими имоти към списък общини;

-  да потвърждава банкови операции с мобилното приложение m-Token Postbank, в случаи, когато се изисква допълнителна идентификация

-  да получава парични преводи от Western Union

-  да подава заявление за кредитен продукт, както и да погасяват задължения по кредитни карти.

Иновативните устройства дават възможност на клиентите да покрият различните си комунални сметки към над 250 търговеца от едно място и с няколко клика. Разбира се, ако той желае, лесно може да запамети абонаментните номера в своя профил и допълнително да улесни бъдещите си плащания.

Дигиталните зони за експресно банкиране могат да бъдат използвани както от физически лица, така и от фирмени клиенти на банката, които предварително трябва да заявят своята регистрация в неин офис. Те са достъпни още и за клиентите на други банки, които могат да теглят пари в брой и да плащат битовите си сметки от карта.

Още един важен елемент от преживяването е възможността потребителите да ограничат своя негативен отпечатък върху природата, тъй като след всяка трансакция те получават електронна бележка на предварително подаден към банката имейл. Това е още един начин да пестим ценни ресурси, като се отнасяме с грижа и отговорност към околната среда.

Цифрите показват, че потребителите разпознават зоните за експресно банкиране като ефективен и гъвкав начин за управление на личните финанси. За последната година почти 40% от клиентите в най-натоварените офиси са избрали да банкират напълно самостоятелно, използвайки възможностите на високотехнологичните устройства. Интересен факт е, че средната възраст на клиентите е 42,5 години, като най-младият регистриран е само на 18, а най-възрастният – на 96 години. 

Развитието на мрежата от зони за експресно банкиране е изключително интензивно. Броят на локациите в цялата страна е над 80, като амбицията е той да расте непрекъснато. Допълнително предимство е, че на много места зоните са достъпни 24/7, което ги прави незаменима алтернатива за хората с натоварен график.

Истината е, че в надпреварата за клиенти и завоюване на пазарни територии успешна ще бъде тази банка, която се фокусира не само върху развитието на дигиталните си канали, но и в обслужването, с което ще гарантира на клиентите си перфектно преживяване и индивидуално лично отношение. И докато всеобщото мнение е, че изчезването на традиционните банкови клонове означава и съкращаване на служители, на практика кредитните институции инвестират в обучението на тези служители, за да могат те да бъдат подготвени с всички специфики на комуникацията в новата реалност.

Физическото обслужване в клоновете ще продължи да бъде важно, защото хората предпочитат да базират финансовите си решения на разговор и дискусия с експерти. Така че въпреки дигитализацията на банковите процеси физическото обслужване ще продължи да бъде важно за клиентите, а от банките зависи да предоставят най-качествените услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:22 | 13.09.22 г.
fallback