Първата една трета от тази година премина с продължаващ спад в продажбите на нови автомобили, като за периода януари – април той е 44,3 на сто спрямо същия период на миналата година, съобщават от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).
За периода в страната членовете на ААП са продали 5560 нови автомобила, камиона и автобуса, при 9983 за четиримесечния период на 2009 г.
Данните показват, че критичното положение в сектора засега се запазва. Спадът за тримесечието на тази година беше малко по-малък – 42,74 процента. Все пак в сравнение с цялата 2009, когато спадът 53,71% спрямо 2008 г., през първото четиримесечие представянето е по-добро.
За периода тази година са продадени 5352 леки автомобила, а разликата със същия период на 2009 г. е минус 44,2 на сто. В тази бройка не влизат продажбите на някои вносители, които не са членове на асоциацията.
Най-продаваната марка сред членовете на ААП за януари – април е Пежо с 555 бройки, или 10,37 на сто от пазара на асоциацията. Следващите по продажби през периода са Форд и Тойота със съответно 509 и 500 реализирани бройки.
Фолксваген е близо с продажби на 449 леки автомобила, следват Дачия с 387 и Шевролет с 328. Групата се допълва от Рено с 325 и Ситроен с 322 продадени автомобила. Шкода е с 305, а Опел с 289 реализирани за четиримесечния период бройки.
Продажбите на нови камиони и автобуси през първите четири месеца на годината 208 бройки, с почти 46% по-малко от същия период на миналата година. Продадени са 71 камиона и 10 автобуса Ивеко, 20 автобуса и 43 камиона Мерцедес и 30 камиона Ман.
През периода януари – април са продадени 72 мотоциклета.