Продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси за първото тримесечие на тази година достигат 4116 бройки, ката това представлява спад от 42,74 на сто спрямо периода януари – март 2009 г. За същия период на миналата година в страната са продадени 7188 нови возила, показват данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).
Все пак има и слаб лъч на надежда, че, макар и бавно, пазарът ще се стабилизира на някакво ниво и може отново да тръгне нагоре. За това говори фактът, че в последните три месеца спадът в продажбите се забавя – през януари е 47% спрямо същия месец на 2009 г., за първите два месеца той е 44%, а за тримесечния период – вече 42%.
Ако към данните на ААП се прибавят и продажбите на няколко вносителя, които не са членове на асоциацията, може да се окаже, че негативната разлика спрямо мината година е още по-малка.
Продажбите на леки и лекотоварни автомобили от страна на членуващите в асоциацията за първите три месеца достигат до 3956 бройки, с 42,65 процента по-малко от същия период на 2009 г.
Пежо е първата марка през тази година, която преминава границата от 400 автомобила с продадени общо 410 бройки за три месеца и единствената, която има малко над 10% от пазара на асоциацията.
Форд също се доближава до тази граница с реализираните досега през годината 378 нови автомобила и дял от 9,56%, а Фолксваген и Дачия са съответно с 331 и 330 продадени автомобила. Тойота също е в челото на харесваните марки автомобили с реализирани 311 бройки за три месеца.
Пет марки са с продажби в границите между 200 и 300 бройки за периода и това са Ситроен, Рено, Шевролет, Шкода и Опел. Все още има и пет марки автомобили, от които не е купена нито една бройка – Хамър, Ягуар, Корвет, Кадилак и Пиаджио.
При камионите и автобусите продажбите достигат до 160, със спад от почти 45 на сто спрямо първото тримесечие на 2009 г. Лидер тук е Ивеко със 71 продадени машини, Мерцедес е с общо 48, а Ман е с продадени 20 бройки.
При мотоциклетите спадът за периода януари-март е 38,23% до 42 бройки, а тук лидер е Ямаха с 16 продадени мотоциклета.