Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба в размер на близо 98 хил. лв. на „Метро Кеш Енд Кери България” ЕООД за заблуждаваща реклама на зимни гуми, която беше спряна с решение на комисията от февруари, съобщиха от КЗК.
Спряната реклама, разпространявана в брошурите на веригата магазини, беше на автомобилни гуми Барум Поларис 2, като решението на комисията не е било обжалвано от дружеството.
Проверката на комисията е установила, че Метро рекламира зимни гуми Барум Поларис 2 със скоростен индекс Т (до 190 км/ч) като гуми с по-висок скоростен индекс Н (до 210 км/ч) и се предлагат на цената, отговаряща на индекс Т, т.е. при разлика в цената с конкурентите от около 20%.
Освен това веригата не е предлагала зимни гуми марка Барум Поларис 2, модел 195/65R15 91Н, като по този начин е рекламиран продукт, какъвто не е бил предлаган за продажба.
При определяне на санкцията комисията е взела под внимание периода и характера на нарушението и икономическото състояние на ответното дружество.