Общо 213 300 лв. санкция ще трябва да плати шуменското дружество „Итал Фууд Индъстри“, става ясно от решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Глобата, „представляваща процент от оборота му“, е заради излъчването телевизионните рекламни клипове на продукта брускети „Марети“, а производството е образувано по самосезиране.
Според КЗК рекламата е заблуждаваща, защото в нея не е било посочено ясно, че продуктът е с български произход.
Законът въвежда заблуждаващата реклама като една от формите на нелоялна конкуренция, която е забранена поради негативния ефект, който оказва или може да окаже както върху отношенията между конкурентите, така и върху икономическото поведение на потребителите.
След анализ на всички установени форми и елементи на рекламните клипове КЗК приема, че цялостното впечатление, което създават рекламните послания, насочва към идеята, че се касае за вносен продукт – италиански. „Рекламните клипове са базирани изцяло като сюжет и замисъл върху елементи от италианската култура, език и самобитност“, казват от регулаторния орган.
Същото впечатление създават и надписите на основните съставки на различните видове брускети, допълват от КЗК.
При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание периода на нарушение от над две години, неограничения кръг лица, до които е достигнала процесната реклама, както и икономическото състояние на дружеството.