Новата година започва като продължение на отминалата за продавачите на нови автомобили у нас – със задълбочаващ се спад. Според представените от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) данни през януари са продадени общо 1215 нови автомобила, камиони и автобуси, което представлява намаление от 47,17 на сто спрямо 2300 от януари миналата година. На месечна база намалението спрямо декември е с 44 процента.
Данните показват, че кризата в този сектор продължава и засега няма индикации за подобряване на положението. За цялата 2009 г. членовете на асоциацията са осъществили продажби на 26 813 нови превозни средства, с 53,71 по-малко от 2008 г.
През януари тази година са продадени само 1160 леки автомобила, като разликата със същия месец на предходната 2009 г. е минус 47,37 на сто. В тази бройка не влизат продажбите на някои вносители, които не са членове на асоциацията.
Най-продаваната марка сред членовете на ААП за януари е Дачия със 138 броя, като тук интересното е, че те са повече от януари миналата година, когато са продадени 100 автомобила. Това също е показателно за състоянието на пазара, където купувачите вече се насочват към не толкова скъпи коли. Следващите по продажби през месеца са Пежо и Форд със съответно 119 и 118 реализирани единици.
Лидерът от януари миналата година Фолксваген през първия месец на тази година отчита голям спад и от тази марка са продадени 87 нови леки автомобила. Продажбите на Опел са 78 автомобила, а на Ситроен – 74. Най-продаваната марка за миналата година – Тойота, отчита продажби на 72 нови автомобила през месеца.
От марката Шкода са продадени 62 автомобила, а от Шевролет – 61. Десетката се допълва от Нисан с 45 продадени броя.
Продажбите на нови камиони и автобуси през януари са за 55 броя, с 42,71% по-малко от същия месец на миналата година. Продадени са 18 камиона и осем автобуса Ивеко, 20 автобуса и четири камиона Мерцедес и пет камиона Ман.
През месеца са продадени само три мотоциклета.