fallback

Над 400 хил. лв. глоби за заблуждаваща реклама на ядки

Рекламната кампания на ядките Чипи набляга на българския им произход, но всъщност само слънчогледовите семки от марката са с такъв

14:12 | 01.02.10 г.
Автор - снимка
Създател

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоби на „Интерснак България“ ЕООД и „Публисис“ АД от съответно 246 хил. лв. и 172 хил. лв. за заблуждаваща реклама, съобщиха от комисията.

КЗК е постановила прекратяване на нарушението.

Производството на КЗК е образувано във връзка с масираната рекламна кампания на ядките „Чипи“. Мотото на рекламата „От нашето по-хубаво няма“ е представено на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини, припомнят от комисията.

Разследването на комисията е установило, че, с изключение на слънчогледовите семки, производството на останалите ядки Чипи – фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък, се осъществява от компанията „Флипер Комимпекс“ С.р.л., Румъния, въз основа на разработени от Интерснак спецификации, като суровината се доставя от различни страни - Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.

Комисията счита, че цялостната рекламна стратегия е имала за цел да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България, поради което има заблуждаващ характер.

При определяне на санкцията комисията е взела под внимание периода на нарушението, икономическото състояние на дружествата и оказаното съдействие от тяхна страна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:40 | 06.09.22 г.
fallback