Работодателите ще загубят правото си да пенсионират в. Сега
Работодателите да загубят правото си да бъдат инициатори на пенсионирането на служителите. Това е една от идеите на експертите за промени в социалното осигуряване, разбра "Сега" от участници в Консултативния съвет за пенсионната реформа. Целта е хората да могат да остават по-дълго на работа, вместо да минават на пенсия и да черпят бюджета на НОИ.
В момента според Кодекса на труда работодателят може да инициира прекъсване на трудовия договор на служител, който навърши пенсионна възраст. Бизнесът често се възползва от този текст, но в бъдеще ще загуби възможността принудително да пенсионира служителите си.
Брюксел разреши помощите за тютюн в. Сега
Брюксел се смили над България и разреши премии за тютюн и през 2010 г., след като страната ни призна свой гаф от 2006 г. "Късно снощи получих писмо от шефа на генерална дирекция "Земеделие" Жан-Люк Демарти, с което ЕК ни позволява да изплатим 116 млн.лв. за тютюн", заяви вчера аграрният министър Мирослав Найденов.
От думите му стана ясно, че страната ни е защитила помощта, позовавайки се на гаф на бившия аграрен министър Нихат Кабил. През 2006 г. Брюксел даде тригодишна отсрочка за плащането на премии - до края на 2009 година. Екипът на бившия министър обаче не е съобразил, че субсидиите се изплащат не в годината на производство на тютюна, а на следващата. Така излезе, че през 2007 г. всъщност са изплатени помощи за 2006 г., когато България не е била член на ЕС. Следователно, страната ни е ползвала гратисния период само 2 години, а не както позволи Брюксел - три години.
Банките запазват рекламните си бюджети през тази година в. Дневник
Въпреки продължаващата икономическа криза банките не предвиждат да намаляват рекламните си бюджети през тази година в сравнение с предходната. Някои дори предвиждат и увеличение. Това показа допитване на "Дневник" до основни играчи на пазара. През миналата година обаче имаше сериозно свиване на кампаниите, които банките правеха, в сравнение с 2008 г., посочи Йордан Жечев, творчески директор на рекламна агенция "Ди Ди Би София" (DDB Sofia). Това се вижда и от заделените средства за присъствие в телевизията и пресата през 2008 и 2009 г. на най-големите рекламодатели от банковия сектор. В някои случаи парите са свити наполовина, а в други дори повече.
60 бона и оставаш митничар в. Стандарт
"Дай 60 бона и оставаш в играта". С тази оферта двама началници в митниците прибирали огромни рушвети от служители, които треперили да не ги уволнят. Единият от тарикатите е известен с прякора Фашиста. Той и партньорът му твърдели, че могат да гарантират запазване на поста. Но срещу това искали между 1000 и 30 000 евро, научи "Стандарт". Най-голям подкуп дал началник на митнически пункт, който не искал да бъде преместен на друго място. Директорът на агенция "Митници" Ваньо Танов дори не подозирал за търговията с постове, която се вихрела зад гърба му. Генералът пресява с тройно сито служителите си. Освен че ги подложи на тестове за професионалните им познания, той държи и на чисти досиета. В системата остават хора, които никога не са бъркали в кацата с меда. От значение са също дипломата и владеенето на езици.
Немци превземат превозите с влак в. Стандарт
"Ди Би Шенкер Рейл България" (DB Schenker Rail Bulgaria) започва превоз на пътници и товари с влакове у нас и в чужбина. Най-големият конкурент на БДЖ и Българска железопътна компания (БЖК) вече е регистриран, но не в София, а в Пирдоп. Едноличен собственик на капитала му от 6 хил. лева. е германската "Ди Би Мобилити лоджистик", дъщерна на "Дойче бан" (DB).
Тримата управители на "Ди Би Шенкер Рейл България" Любомир Гарчев, Едуард Янку и Райнхард Бамбергер до дни ще внесат документите за издаване на лиценз за жп превозвач в ИА "Железопътна администрация". Според Наредба 42 към Закона за железопътния транспорт, лицензът трябва да бъде издаден в 4-месечен срок, т.е. - до края на май. Веднага след това "Ди Би Шенкер Рейл България" ще започне работа, тъй като има готовност за това. Компанията и сега има лиценз за жп превозвач, издаден от румънската жп администрация и извършва транзитен превоз с влакове през наша територия. За целта у нас й е издаден сертификат за жп безопасност, чийто срок обаче изтича в средата на годината. Именно поради това германците са решили да извадят лиценз за превозвач и у нас, който ще им даде право да извършват не само транзитни, но и вътрешни превози на пътници и товари в България.