fallback

Борисов поиска точен график за изграждането на магистрала „Люлин”

На среща с управителя на турската компания премиерът е настоял за ясни ангажименти на изпълнителя и държавата

17:31 | 13.01.10 г.

Министър-председателят Бойко Борисов изиска от консорциума „Мапа Дженгис” до 20 януари да предостави точен график за изграждането на автомагистрала „Люлин” с конкретен краен пусков срок на обекта, съобщиха от пресцентъра на правителството.

Това е станало на среща между премиера Борисов и управителя на турската компания Тургут Аксакал. В разговора са участвали и министър на финансите Симеон Дянков и министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Категорични сме в желанието си автомагистрала „Люлин” да е готова през 2010 г., подчерта министър-председателят. Очаквам, че с изготвянето на графика ще бъдат разписани ясните ангажименти и на изпълнителя, и на държавата, е заявил още Борисов.

Миналата седмица от компанията обещаха, че ще спазят крайния срок за приключване на проекта – 31 декември 2010 г. В същия ден от министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията направиха внезапна проверка на строителните дейности на автомагистралата, при което е констатирано, че „работа има, но тя е незадоволителна“, а работниците да били в пъти по-малко от декларираните от фирмата изпълнител, съобщиха тогава от пресцентъра на министерството.

На срещата с премиера от „Мапа Дженгис” са представили проблеми, които срещат при изграждането на обекта, като са изразили и недоволство от предишното правителството, което по думите им по никакъв начин не е допринесло за улесняване на работата им и бързото изграждане на „Люлин”. Като част от примерите те са посочили, че разрешителното за строеж е издадено месеци след стартирането на строителните дейности. Освен това държавата не е имала и пълна собственост върху терените и незавършилите отчуждителни процедури са спъвали значително плановете им.

Като друг проблем е посочено, че държавата тогава не е изпълнила ангажимента си да помогне с преместването на инфраструктурата, попадаща в трасето на магистралата. Предходното правителство е позволило мащабно препроектиране на всички мостове и тунели и е забавило одобрението им с една година, пише още в съобщението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:06 | 06.09.22 г.
fallback