fallback

Преглед на печата за 8 декември

07:55 | 08.12.09 г.
Автор - снимка
Създател

Австрийската ORS пак замрази интереса си към предавателите на БТК в. Дневник

Австрийската група ORS окончателно е замразила интереса си към мрежата от предаватели на БТК, обособени в Националното управление "Радио- и телевизионни станции" (НУРТС). Това съобщиха "Дер Щандард" и "Виртсшафтблат", цитирани от APA. Буквално седмици по-рано от компанията потвърдиха, че се готвят да подновят интереса си към мрежата, а инвестицията се оценяваше на 80 млн. евро. Според двете австрийски издания проектът е станал твърде рисков за ORS и нейния собственик ORF. "ORS ще трябва да гарантира всички задължения на българското дружество и да плати предварително цялата стойност на сделката", е заявил пред APA директорът по комуникациите в ORF Пиус Щробл.

Кандидатите за "Тракия" искат да се сдружават помежду си в. Сега

Много фирми, закупили документи за избор на изпълнител, който да построи отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия", искат да участват в търга като обединения. Това става ясно от въпросите на компаниите, публикувани на сайта на Агенция "Пътна инфраструктура". Фирмите са отправили над 50 запитвания, а повечето от тях са за изискванията, които трябва да покрият, ако участват в обединение.

Компаниите питат дали могат да ползват като гаранция в търга обекти, които са изпълнявали в предишни обединения. От отговорите става ясно, че фирмите могат да се позоват само на собственото си участие. Например, ако едно сдружение е построило 10 км път за 50 млн. лв., а в него са участвали две лица с дял по 50%, фирмата може да посочи, че е изпълнила 5 км за 25 млн. лв.

КАТ иска колите да се движат с 30 км/ч в градовете в. Сега

В по-големите градове да бъдат въведени специални зони с ограничение на максималната скорост до 30 км/ч вместо досегашните 50 км/ч - места, където има постоянен поток на пешеходци и рискът от инциденти е по-голям. Това е едно от предложенията, които ще залегнат в изцяло нов закон за движение по пътищата, обяви вчера пред "Сега" секретарят на обществената комисия за безопасност по пътищата Алекси Кесяков.

"Ползвали сме главно опита на Холандия, където има много подобни зони. В тях има допълнителни "легнали" полицаи и ограждения, за да се забави скоростта", обясни Кесяков. По думите му ще се мисли за поставянето на специални "врати", които да отбелязват началото и края на подобни райони с повишено присъствие на пешеходци.

Дават 20 лева за стара печка в. Стандарт

163 лицензирани и оборудвани с кантари площадки в цялата страна приемат излязло от употреба електрическо и електронно оборудване. При предаване на големи и тежки електроуреди - печки, хладилници, перални, фризери и други, чието преобладаващо съдържание е метал, гражданите и фирмите получават равностойността на железния скрап по действащите пазарни цени. Складовете приемат и стара електронна техника - телевизори, компютри, радиоприемници, изгорели луминесцентни лампи, електронни играчки и други, но безплатно. Тях ги предават на организациите за разделно събиране и оползотворяване на електронния скрап, които им отделят опасните компоненти. Така се грижат за безопасното им съхранение.

134 от площадките за събиране на електрически и електронен отпадък са на компанията "Надин" и други партньори на ЕКОБУЛТЕХ, организацията за оползотворяване на елбоклук. 29 са площадките, които използва организацията "Елтехресурс" чрез "Макметал" и другите си подизпълнители. В сайтовете на двете организации в интернет могат да се видят адресите и телефоните на площадките в цялата страна. (...) В зависимост от теглото на докарания уред - от една печка могат да се вземат по 10-15 дори 20 лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:08 | 22.08.22 г.
fallback