fallback

Македония, Турция и Гърция най-предпочитани дестинации за Нова година

Според някои спадът в резервациите ще е минимален, за други се задава „най-слабата Нова година за последните 10 години“

10:03 | 04.12.09 г.
Автор - снимка
Създател

Поради икономическата криза най-голям интерес към туристически оферти за Коледа и Нова година има към предложенията в България и съседните страни: Македония, Гърция и Турция. Това коментира пред сайта за пътувания Nasamnatam.com Василка Панковска, Маркетинг и реклама в агенция Алма тур.

По думите й запазен е интересът към топлите и екзотични дестинации: Тайланд, Куба, Бразилия, Доминиканска Република, о-в Маргарита, о-в Мавриций.

Същевременно ще продължава интересът и към кратките програми в големите европейски градове и столици: Рим, Париж, Лондон, Прага, Виена, Лисабон, Барселона. Икономичен вариант са ваканциите в Анталия, Хърватска, Тунис и Малта. Има голям интерес и към чартърните програми до Йордания и Дубай.

От агенцията казват, че спадът в резервациите за Коледа и Нова година е около 10% спрямо миналата година, което „на практика не е лоша новина, защото тенденцията от тази година е за по-голям брой резервации, непосредствено преди пътуването“.

Не на това мнение е обаче Мариана Петрова, мениджър в агенция Авентура. „Към настоящия момент търсенето на коледни и новогодишни оферти е драстично по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Ако ситуацията продължи да бъде такава, Новата година се очертава като най-слаба за последните 10 години“, казва тя.

Помолена да коментира случилото се в туристическия бранш до момента и очакванията си за следващата година, Панковска казва: „През 2009 г. туристическият бранш в България би могло да се каже, че започна много по-трезво да планира както текущо своята активност, така и инвестиционно. Започва да се наблюдават тенденции на консолидация на фирмите, както при планиране на програми и продукти, така също и на маркетингови акции. Браншът все повече излиза от нереалистичните очаквания за държавна подкрепа, свързана с маркетинг и реклама, което обаче не отменя ангажиментите на държавата, а само показва зрелостта на фирмите от туристическия бранш“.

По думите й остават очакванията, свързани с развитие на инфраструктурата, както в национален мащаб, а така също и във вече изградените туристически райони и значими от гледна точка на СПА, голф, исторически и културен туризъм места.

„През следващата година очаквам трудна пролет и раздвижване през лятото“, коментира от своя страна Румяна Балтова, управител на „Руал Травел” ООД.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:49 | 07.09.22 г.
fallback