fallback

Българските работници на „Люлин“ с 3 пъти по-малки заплати от турските

В строителството на магистралата участват близо 600 заети, като повечето са турски работници, независимо че би трябвало с предимство да се наемат граждани от ЕС

17:04 | 25.11.09 г.
Автор - снимка
Създател

Възнагражденията за една и съща работа, на едно и също работно място, за еднакво положен труд при изграждането на магистрала „Люлин“ за българските работници са 3 пъти по-ниски от заплатите на турските работници, които дава турската фирма изпълнител „Мапа Дженгиз“, алармираха от КНСБ.

Подобни многобройни оплаквания, както и за необосновани назначения с предимство на работници от Турция има от лятото. Сега обаче от синдикатите заявяват, че на състояло се днес събрание на работещите български граждани, строящи магистрала „Люлин“, са били изразени нагласи за крайни граждански действия за защита на трудовите и човешките им права.

Заради нарастващото напрежение сред българските работници в „Мапа Дженгиз“, породено от дискриминационното заплащане от турския консорциум, президентът на КНСБ Желязко Христов иска спешна среща с министрите на регионалното развитие и благоустройството и на труда и социалната политика, съобщиха от КНСБ.

При строителството на магистрала „Люлин“ участват близо 600 заети, като повечето са турски работници, независимо че би трябвало с предимство да се наемат граждани от ЕС.

Километър от магистрала „Люлин” струва 7,5 млн. лв. По ИСПА за строителството са определени 116 млн. евро, а от българския данъкоплатец по проекта се влагат още 37 млн. евро. Синдикатите имаха и съмнения, че строителството е некачествено, за което беше подаден сигнал през август.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:49 | 13.09.22 г.
fallback