fallback

Представиха транспортна стратегия до 2020 г. с данни от 2005 г.

Стратегията е до такава степен изкопирана, че залага ръст на БВП от 6 на сто за тази година, според запознати с нея депутати

17:47 | 12.11.09 г.
Автор - снимка
Създател

Проект на стратегия за развитие на транспортната система на България до 2020 г. представи днес пред депутатите от парламентарната комисия по транспорт и информационни технологии и съобщения зам.-министърът на транспорта Камен Кичев.

Депутатите от комисията обаче отбелязаха, че представеният проект всъщност е почти пълно копие на стратегията на предишното правителство, изготвена през 2006 г., но не приета официално.

При това част от данните са подготвени още от правителството на Симеон Сакскобургготски.

Според депутати от ГЕРБ, запознали се със стратегията, при направените в нея прогнози за развитието на различните видове транспорт, в това число и за ръста на превозваните пътници и товари, са ползвани данни от 2005 г.

По думите на депутатите, прочели документа, стратегията предвижда ръст на БВП на България и съседните й страни от 6 на сто за тази година, както и увеличение на пътниците и товарите. За сравнение официалните прогнози на правителството са за спад на БВП от над 6 на сто и за съществено понижение на превозените товари.

Депутати от ГЕРБ отбелязаха още, че в стратегията не са ясно изразени приоритетите на ЕС за развитие на железопътния, речния и морския транспорт, които са по-екологично чисти.

Предишният министър на транспорта Петър Мутафчиев и настоящ депутат отбеляза, че се радва на приемствеността при новото правителство, но че с някои от постановките в стратегията и самият той не е бил съгласен.

Камен Кичев поясни, че няма как да няма приемственост при развитието на транспорта и затова е използвана вече изготвената стратегия, която всъщност е „много добра, обаче сроковете в нея са пресрочени“. Той съобщи, че министерството подготвя и програма за концесиониране на пристанища и летища в страната, която ще е готова до края на годината.

Предвижда се да бъде дадено на концесия летище Пловдив, а също и части от пристанища Варна и Бургас.

Част от депутатите предложиха дори да се отложи приемането на стратегията, тъй като по време на криза е трудно да се правят дългосрочни прогнози.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:36 | 30.08.22 г.
fallback