fallback

Алфа Ууд България увеличава загубата си през третото тримесечие

Продажбите на дружеството забавят спада си през периода

12:05 | 09.11.09 г.

Алфа Ууд България АД - гр. Долни Чифлик увеличава загубата си за юли-септември в сравнение с предходното тримесечие въпреки забавянето на спада на продажбите на годишна база, показват отчетите на дружеството, публикувани чрез БФБ.

За третото тримесечие дружеството отчита загуба от 718 хил. лева спрямо 651 хил. лева загуба за предходните три месеца. За първите девет месеца Алфа Ууд България е на загуба от 1,35 млн. лева в сравнение с печалба от 53 хил. лева за същия период на 2008 г.

Алфа Ууд България реализира продажби от близо 2 млн. лева през третото тримесечие на 2009 г., което е спад от 8,0% на годишна база. Продажбите на дружеството намаляха със 18,5% на годишна база през второто тримесечие, след като отбелязаха ръст от 39% през първото.

За деветте месеца на 2009 г. обаче продажбите са почти без изменение спрямо година по-рано и са около 6 млн. лева.

През третото тримесечие на 2009 г. последиците от световната икономическа криза се усещат все още силно, изразяващи се в увеличен спад на потреблението. Независимо от това предприятието има сигурни външни пазари за произведения фурнир и съответно гарантирани приходи. Именно производството на фурнир е гарант, че приходите ще останат стабилни, независимо от тежката пазарна конюнктура, се казва в междинния доклад за дейността.

През третото тримесечие са пуснати в експлоатация новите производствени машини в изцяло реновирания "Фурнирен цех". Към края на третото тримесечие е постигнат максималният капацитет на производствените мощности, работещи на 2 смени, удвоявайки миналогодишното производство, като в същото време качеството на фурнира е подобрено. През третото тримесечие на 2009 г. Алфа Ууд България приключи и инвестицията в едно от основните си производства - цеха за производство на плочи от дървесни частици (ПДЧ).

Направените инвестиции водят до модернизиране на цикъла на производство в предприятието и повишаване на качеството, като по този начин дружеството печели нови клиенти, разширявайки пазарните си позиции в Европа и увеличава приходите си от продажби, се казва още в доклада.

За последните три месеца акциите на Алфа Ууд България поскъпват с над 23% до 6,80 лева за брой, което съответства на пазарна капитализация на дружеството от 4,2 млн. лва.

Свързани компании:

Алфа Ууд България АД(AL1)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:19 | 05.09.22 г.
fallback