fallback

Пазарът на кол центровете у нас расте със 100% на година

В същото време се очаква секторът тепърва да се развива

08:42 | 29.10.09 г.
Автор - снимка
Създател

Кол центровете са едни от малкото компании, които продължават да наемат нови служители по време на кризата. Основна причина за това е, че индустрията у нас непрекъснато се разраства. Данни на кол центъра Call Point New Europe показват, че пазарът е растял със 100% на годишна база през изминалите три години.

За Investor.bg изпълнителният директор на компанията Филип Угринов уточни, че този ръст се отнася за повишението на броя на служителите на компанията, но наблюденията й показват, че темпът на покачване е валиден и за целия пазар на кол центрове у нас.

Кол центровете извършват част от бизнес процесите на една компания (финансово-административни, обслужване на клиенти), като използват външни за нея ресурси (outsourcing). В момента аутсорсинг в България използват предимно международни компании.

„По-голямата част от клиентите ни са глобални компании с присъствие във всички европейски държави. Това са компании предимно от някои европейски страни (Франция, Германия, Англия), както и от САЩ“, каза Угринов.

В развитите икономики около 1,5% от населението е заето в тази индустрия, докато работещите у нас са едва 4-5 хиляди. Според Угринов в България в тази област има потенциал да работят поне 30-40 хил. души. В тази връзка би било добре в българските университети да се обучават специалисти по директен маркетинг, както това се прави в Западна Европа (Германия). В момента всяка компания сама обучава своите служители, казва той.

През 2009 – 2010 г. Call Point планира да открие 250 нови работни места, за които да наеме 500 нови служители. От тях около 330 ще бъдат на пълен работен ден, а останалите ще имат гъвкаво работно време – 4, 6 или 8 часа на ден, в зависимост от проекта и предпочитанията на самите хора, казват от компанията. Инвестициите й за последните две години възлизат на 1,5 млн. евро.

Пазарът на кол центровете тепърва ще се развива у нас, смятат от компанията. Страната ни е на първо място в Европа по привлекателност за аутсорсване на услуги. Това показва доклад за 2009 г. на A. T. Kearney за 50-те най-привлекателни дестинации за тази дейност. Критериите за оценка са финансова привлекателност (заплати, инфраструктурни и данъчни разходи), квалификация на кадрите и обща бизнес среда. България изпреварва Румъния, която се нарежда след страната ни в категориите „Финансова привлекателност” и „Бизнес среда”, но е преди нас по показател „Работна сила”. В световен мащаб България е на 13-то място, а Румъния на 19-то.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:24 | 14.09.22 г.
fallback