fallback

Все повече продукция на козметичните компании отива за износ

През второто тримесечие на 2009 г. предприятията от козметичната промишленост в България отчитат ръст от 6,4% в производството на шампоани

11:24 | 28.10.09 г.
Автор - снимка
Създател

Вносът на парфюмерийни и козметични продукти в периода април-юни е намалял с 18%, но за първото полугодие има прираст. Износът продължава да се увеличава – с 13,9% през второто тримесечие и с 10,1% през полугодието. В резултат отрицателното салдо от външната търговия се свива.

Това се казва в резюме на анализ на БИК „Капиталов пазар” ЕООД (100% собственост на БСК), като конкретни числа не се уточняват.

През второто тримесечие на 2009 г. предприятията от козметичната промишленост в България отчитат ръст от 6,4% в производството на шампоани и спад с 15,1% при пастата за зъби.

Наблюдаваните предприятия са реализирали с 42,6% по-малко шампоани и 2,3 пъти по-малко паста за зъби на вътрешния пазар.

При етеричните масла се наблюдава 3,1 пъти ръст на производството и 2,8 пъти на продажбите в България през първата половина на 2009 г. Вносът през периода е по-голям с 3,7%, а износът намалява с 40,3%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:51 | 11.09.22 г.
fallback