Нетната печалба на Ломско пиво АД отчита понижение от 8% за деветмесечието спрямо година по-рано, показва отчетът на пивоварната, публикуван в Бюлетин Investor.bg.
Нетните приходи от продажби падат с 23% на годишна база до 5,5 млн. лв. за деветте месеца от началото на годината.
През третото тримесечие се наблюдава забавяне на годишния спад на проджбите на Ломско пиво до 15% от 21% темп на спад през второто спрямо същия период на миналата година.
Общата реализация на пиво за периода юли - септември 2009 г. е над 3 441 412 литра. През периода не е реализиран износ, като продажбите са изцяло на територията на страната. Основният бранд на Ломско пиво „Алмус“ продължава да съставлява над 90% от продажбите в натура, а марките „Ломско Пиво“, „Шопско“ и „София“ са с по-малки обеми на продажби, става ясно от отчетите на компанията.
Оперативната печалба (EBITDA) бележи спад до 1,3 млн. лв. от 1,5 млн. лв. за януари-септември 2008. Рентабилността на продажбите (EBITDA маржин) се увеличава до 23% от 21% за същия период на миналата година.
Нетният оперативен паричен поток за деветмесечието е положителен и възлиза на 872 хил. лв. Извършени са инвестиции за покупка на дълготрайни активи за 1 млн. лв.
71% от общата стойност на активите на Ломско пиво се финансира със собствени средства.
Актуалните ценови съотношения на книжата на Ломско пиво след публикуване на отчета за деветмесечието са както следва:
Ценови коефициенти | |
p/e | 8,7 |
p/b | 0,4 |
p/s | 0,68 |
За последните три месеца акциите на Ломско добавят 7% до 0,85 лева за брой.
Вижте коментарите на отчета на Ломско пиво
Свързани компании: