fallback

Железопътна инфраструктура си иска 70 млн. лв. от БДЖ, иначе спира влакове

НКЖИ предложи на БДЖ да си изплатят дълга в 14-дневен срок, след това достъпът им до цялата жп мрежа може да бъде спрян

15:55 | 13.10.09 г.
Автор - снимка
Създател

Ръководството на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) покани днес „БДЖ” ЕАД, „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД, „БДЖ-Товарни превози” ЕООД и „БДЖ-Тягов подвижен състав (локомотиви)” ЕООД да изплатят дължимите от тях суми за такси и услуги по Договора за достъп и използване на железопътната инфраструктура, сключен на 16.07.2008 г., съобщиха от компанията.

Задълженията на дружествата към НКЖИ до днес, 13 октомври 2009 г., са общо 70,6 млн. лв.

Те се разпределят по дружества по следния начин: „БДЖ” ЕАД – 67,6 млн. лв., „БДЖ – Товарни превози” ЕООД – 1,5 млн. лв., „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД – 1,5 млн. лв., „БДЖ – Тягов подвижен състав (локомотиви)” ЕООД – 39 хил. лв.

НКЖИ предложи на железопътните превозвачи да изплатят дължимите суми в 14-дневен срок. В случай на неизплащане на задълженията, достъпът на дружествата до цялата жп мрежа може да бъде спрян.

С приходите от инфраструктурни такси, които НКЖИ следва да получава от националния провозвач, компанията не само изплаща трудовите възнаграждения на персонала, но гарантира необходимото ниво на сигурност и безопасност на влаковото движение и националната железопътна инфраструктура, подчертават от НКЖИ.

По-рано днес стана ясно, че част от персонала на Национална компания „Железопътна инфраструктура” от район Варна е отказал да започне работа в 7 часа тази сутрин, което е довело до едночасово закъснение на влака от Варна за София.

Причина за отказа им да поемат редовната смяна в 7 часа е забавеното с две седмици изплащане на трудовите възнаграждения за август 2009 г., дължими след 25 септември 2009 г. Поради протеста работното време на нощната смяна е удължено с 2 часа съгласно действащата нормативна уредба. Въпреки това протестиращите са отказали да изпълнят трудовите си задължения, което станало причина за нарушаване графика за движение. В момента нормалната експлоатационна обстановка в гарите е възстановена, но влаковете в района се движат с 25-30 минути закъснение.

Инфраструктурните такси са основният приход на НКЖИ, от който се изплащат и заплатите на служителите и работниците в компанията, напомнят от държавното дружество. 

Освен това НКЖИ очаква от НАП да й бъде възстановен данък върху добавена стойност (ДДС) в размер на 2 млн. лева, което ще й позволи изплащането на аванс за месец октомври. Заплатите за месец август могат да бъдат изплатени и след решение на Министерски съвет за трансформация на средствата от капиталовия трансфер в субсидия, допълват от НКЖИ.

Същевременно днес директорът на БДЖ съобщи, че загубата на компанията за 2009 г. се очаква да бъде 40-45 млн. лв., а за послидните три месеца на годината се съкращават над 2000 души от работещите в железниците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:44 | 13.09.22 г.
fallback