Около една трета от европейските потребители са недоволни от една или повече от комуналните услуги (доставка на ток, вода, газ и др.), съобщи днес еврокомисарят по защита на потребителите Меглена Кунева на конференция в София. Данните са от изследване, поръчано от Европейската комисия (ЕК).
Въпреки оплакванията само 7% от битовите потребители в ЕС за последната година са сменили доставчика си на електроенергия. Същевременно само в ЕК постъпилите жалби на потребители от различните видове битови услуги са около 55 хил. броя.
С цел подобряване на услугите за потребителите през 2010 г. ЕК ще проведе проучване и анализ на качеството на услугата електроснабдяване, което страните биха могли да използват както за подобряване на самата услуга, така и за начина на обработване и отговаряна на оплакванията на клиентите.
Работи се за изготвяне на унифициран вид на фактурите за електроенергия в рамките на ЕС, които да съдържат еднакви показатели, максимално ясни и точни за потребителите, но този вид няма да е задължителен за страните от ЕС, съобщи Кунева.
Представителят на Националния омбудсман Гиньо Ганев посочи от своя страна, че у нас основните оплаквания, които се получават при омбудсмана от областта на услугите, са за завишени сметки, неясни и неточни фактури и изключване на тока от дружествата за неплатени сметки дори от 2-3 лева.