Тази година ще бъде отбелязан спад в потреблението на масла и смазочни продукти на българския пазар, като една от причините за това е световната финансова криза. От друга страна, се забелязва и сериозно увеличаване на консумацията на висококачествени синтетични продукти, които имат по-дълъг експлоатационен период и, разбира се, по-висока цена.
Това прогнозира пред Investor.bg Калин Трифонов, директор Маркетинг на холдинга Приста ойл груп, от който е част и Монбат АД. По думите на Трифонов понижението за тази година ще е от около 25% в количествено изражение. Като оборот обаче цифрите ще се запазят близки до миналогодишните си нива, именно поради увеличаването на дела на по-скъпите продукти.
На въпрос какви са очакванията за продажбите през 2010 г. от Приста ойл груп посочиха приблизителен количествен ръст от 30% в зависимост от каналите на продажба.
Калин Трифонов съобщи още, че от 1 октомври компанията става официален дистрибутор в България и на още 12 пазара в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) на продуктите с марка Valvoline след подписано споразумение с корпорацията Ashland, от която е част Valvoline International. Срокът на сключеното партньорство е пет години, като е предвидена опция за удължаване.
Запитани за прогнозите им за продажбите на Valvoline в ЦИЕ през следващата година, от Приста ойл посочиха, че очакванията им са да бъдат реализирани продажби на над 9 млн. литра, „което е значително увеличение спрямо 2009 г.“. Като най-перспективен пазар в този сегмент бе посочена Източна Европа.