fallback

Wizz Air открива четири нови дестинации от София от май 2010 г.

Новите дестинации са Мадрид, Париж Бово, Франкфурт Хан и Форли Болоня

12:58 | 23.09.09 г.
Автор - снимка
Създател

Нискотарифната унгарска авиокомпания Wizz Air открива четири нови дестинации от 22 май 2010 г. от София до други четири европейски летища, съобщи днес пред журналисти в българската столица зам. главният изпълнителен директор на авиопревозвача Джон Стивънсън. От същата дата полетите на превозвача от София ще се обслужват от три, вместо от два самолета, както е в момента.

Новите дестинации на Wizz Air са до Мадрид, Париж Бово, Франкфурт Хан и Форли Болоня, като полетите по всяка от тях ще се извършват три пъти седмично. Началната цена на билетите в едната посока ще бъде 34 лева. За Investor.bg Стивънсън уточни, че за да могат да се ползват ниските цени (с приближаването датата на полета те се покачват до нивата на редовните полети), билетите трябва да бъдат закупени поне 3-4 седмици преди съответния полет.

Сега дестинациите на нискотарифната авиокомпания от София до други европейски градове са десет, като полети се извършват 3 или 4 пъти седмично. Най-голям интерес има по направлението София-Лондон и обратно, по което полетите са всеки ден.

На въпрос на Investor.bg относно броя на превозените от Wizz Air пътници от и за България Джон Стивънсън отговори, че за 2008 г. те са били 400 хил., за тази година се очаква да наближат 600 хил., а през 2010 г. - да достигнат 850 хил. души. Той допълни, че средната заетост на местата в самолетите на авиокомпанията, които са „Ербъс А320“ (със 180 места), е 85%.

Пазарният дял на Wizz Air между нискотарифните авиокомпании в региона на Централна и Източна Европа вече е 30%, съобщи Джон Стивънсън. За увеличаването на пазарния дял на Wizz Air са помогнали и трудностите на други нискотарифни авиокомпании, които намаляват броя на полетите си. Унгарската нискотарифна авиокомпания е обмисляла възможността да поеме и полети до Виена на фалиралата наскоро, също нискотарифна, словашка SkyEurope, но се е оказало, че това не е изгодно, защото виенското летище е скъпо, информира Стивънсън.

В България между нискотарифните авиокомпании пазарният дял на унгарския превозвач достигна 58%. Пазарният дял на Wizz Air към юни на българския авиационен пазар като цяло е 11%, а лидер е България Ер, посочи още зам. изпълнителният директор на нискотарфната авиокомпания.

Във връзка с журналистически въпроси Стивънсън коментира, че авиокомпанията му се бори с икономическата криза чрез снижаване на разходите си, а цените на билетите са приблизително същите като миналата година.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:40 | 10.09.22 г.
fallback