Нетните консолидирани приходи от продажби на Арома АД през второто тримесечие нараснаха с 37 на сто на годишна база до 13 млн. лв., показаха представените чрез Бюлетин Investor.bg отчети на дружеството. През първото тримесечие бе отчетен спад на продажбите от 12 на сто.
За април-юни е отчетена печалба в размер на 470 хил. лв. при печалба от 570 хил. лв. за същия период на миналата година.
За шестмесечието продажбите на Арома се увеличават с 13% спрямо година по-рано и достигат 21 млн. лв., а нетната печалба бележи спад до 531 хил. лв. спрямо 1,6 млн. лв. за първите шест месеца на 2008.
Печалбата преди лихви, данъци, амортизации (EBITDA) намалява до 1,4 млн. лв. спрямо 2,5 млн. лв. за същия период на миналата година. Маржът на EBITDA пада до 7% от 14% за шестмесечието на 2008.
Влошаването на рентабилността се дължи на нарастване на разходите за материали с 47% до 13 млн. лв. и на разходите за възнаграждения с 45% до 2,2 млн. лв.
Увеличението на материалните разходи се дължи на стартирали проекти за производство на нови иновативни продукти, които се продават на българския и чуждестранен пазар от 1 април 2009 г., коментират от компанията.
„За периода 01.01-30.06.2009 финансовата криза не оказва значително влияние върху нетния финансовия резултат, реализиран от Арома АД“, става ясно още от отчетите на дружеството.
Арома АД е производствено предприятие за козметични продукти включващи пасти за зъби, бяла козметика, шампоани, бои за коса, аерозолни продукти, парфюмерия и сапуни.
Основните пазари на дружеството са България и страните от Балканския регион, ОНД, Европейски съюз, Африка и Близкия изток.
Арома финансира дейността си предимно със собствени средства – към края на юни консолидираният собствен капитал е 33,5 млн. лв. или 80% от общото финансиране на активите.
Сделки с книжата на дружеството няма от лятото на миналата година, тъй като са блокирани със съдебна заповед.
Свързани компании: