Новият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков разпореди да бъдат сведени до минимум разходите на министерството, изпълнителните агенции и второстепенните разпоредили в системата, като се преценява тяхната целесъобразност, съобщиха от ведомството.
Разходите за командировки и специализации в чужбина, стационарни и мобилни телефони, гориво на служебните автомобили, консултантски договори, семинари, офис оборудване, компютърна техника, други дълготрайни материални активи и ремонти трябва да бъдат внимателно анализирани.
Подготвянето на документацията за обществени поръчки и подзаконовите актове към Закона за обществените поръчки (ЗОП) ще се стартира, след като се представи доклад за доказването на целесъобразността на разхода и одобряването му от министъра.
Според разпоредбата ръководителите на второстепенните разпоредители нямат право да поемат задължение за разходи над размера на средствата, предвидени по бюджета за 2009 г.
Цветков е възложил също така на едноличните търговски дружества с държавно участие в капитала и държавните предприятия от системата да оптимизират разходите си. Те трябва да предприемат необходимите мерки за намаляването на разходите, увеличаването на приходите и повишаването на събираемостта на вземанията, за да бъде преодоляно негативното влияние на финансовата криза.
В своите анализи към месечните си отчети дружествата следва да включват и мотивиран анализ на причините, водещи до промени в приходите и разходите, както и отчет за резултатите от предприетите действия за преодоляване на негативното влияние на финансовата криза.
Дружествата и държавните предприятия трябва да изготвят и списък на планираните до края на 2009 г. процедури по реда на ЗОП и наредбата за възлагане на малки обществени поръчки, както и списък на планираните процедури, които могат да не бъдат проведени. Той трябва да бъде придружаван и от информация за очаквания ефект върху финансово-икономическото състояние на дружеството вследствие на тяхното непровеждане.