fallback

Над 550 хил. лв. глоба за Проктър енд Гембъл за заблуждаваща реклама

Съдържанието на телевизионната реклама на перилния препарат „Ариел Прозим 7“ е подвеждащо, прецени КЗК

16:35 | 23.07.09 г.
Автор - снимка
Създател

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция в размер на 556 435 на „Проктър енд Гембъл Интърнешънъл Опърейшънс СА“, Швейцария, за извършено нарушение по Закона за защита на конкуренцията, съобщиха от комисията.

Производството е образувано по искане на „Хенкел България“ ЕООД, което присъства на пазара на перилни препарати с продуктите Персил, Рекс, Первол и Силан.

От Хенкел България считат, че съдържанието на телевизионната реклама на перилния препарат „Ариел Прозим 7“, разпространявана в националния ефир от 15 януари до 30 март тази година, е подвеждащо.

Производството на КЗК е установило, че рекламата на перилния препарат дава информация за новаторска технология за отстраняване на петна и предотвратяване на бъдещото им появяване. Това твърдение принципно се потвърждава от независимия институт за анализи Фрезениус, който обаче изтъква, че за да се постигне този резултат е необходимо материята предварително да бъде третирана с рекламирания продукт минимум 10 пъти.

От доказателствения материал става ясно, че излъчваната реклама не е съдържала ясна, изчерпателна и недвусмислена информация, която да указва задължителното многократно предварително третиране на материята с въпросния перилен продукт за постигане на желания ефект, посочват от комисията.

Използваният израз в рекламата „предварително изпран с Ариел Прозим 7“ е нормално да се възприеме в буквалния смисъл, т.е., че и еднократно предварително изпиране е достатъчно за постигане на очаквания резултат.

КЗК счита, че премълчаването на съществена информация във връзка с действието на продукта е в състояние да подведе потребителя и да пренасочи потребителското търсене, като по този начин навреди на конкурентите.

При определяне на конкретния размер на санкцията комисията е отчела обстоятелството, че в някои други държави от ЕС рекламата на същия продукт е съдържала точни указания за постигане на желания ефект, докато на българските потребители това е било спестено.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:00 | 08.09.22 г.
fallback