fallback

18% спад на продажбите на Флорина България

Дружеството отдава спада на продажбите на икономическата криза и намалената платежоспособност

16:04 | 23.07.09 г.

Нетните приходи от продажби на производителя на сокове и нектари Флорина България за полугодието са в размер на 12,4 млн. лв. и намаляват с 18 на сто на годишна база, показа отчетът на компанията, представен чрез БФБ-София.

Дружеството отдава спада на продажбите на икономическата криза и намалената платежоспособност.

Печалбата преди лихви, амортизации и данъци (EBITDA) бележи понижение от 14,5 на сто до 1,6 млн. лв., а рентабилността (EBITDA margin) не се променя и възлиза на 12%.

Увеличават се лихвените разходи до 936 хил. лв. от 830 хил. лв. за януари-юни 2008.

Нетният финансов резултат е загуба от 405 хил. лв. при загуба от 92 хил. лв. година по-рано.

Оперативният кеш се подобрява в сравнение със същия период на миналата година, като от началото на тази до края на юни той е в размер на 3,4 млн. лв. при 2,5 млн. лв. за сравнимия период на 2008.

Флорина България има облигационна емисия на БФБ-София на стойност 7,68 млн. евро, която е с фиксиран лихвен процент 7,5% на годишна база и падеж 2014 година.

Дружеството реализира своите продукти основно на вътрешния пазар, като изнася и за други страни (Армения, Гърция, Румъния, САЩ и др.). През 2004 г. продажбите в България съставляват 93% от реализираната продукция и приходи, 90% през 2005 г. и 2006 г., 88% през 2007 г. и 88% през 2008 г.

Основни играчи на пазара на натурални сокове, нектари и плодови напитки в страната са Quееns, BBB Group, Cappy (Coca-Cola), Florina, Maspex, Prisun, Pfanner. Пазарният дял за първо шестмесечие на 2009 г. на Флорина България АД в общия пазар е 12,1% спрямо 11,8% през 2008 г.

Флорина България е 90% собственост на Георгиос Хонеос.

Свързани компании:

Флорина – България АД - облигации(9MBA)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:08 | 05.09.22 г.
fallback