Транспортната компания Етап Адрес АД реализира загуба на стойност 1,391 млн. лв. за януари-юни при печалба от 129 хил. лв. за сравнимия период на 2008, става ясно от отчета на дружеството, представен чрез БФБ-София.
Голяма част от загубата се дължи на увеличени амортизационни разходи и лихвени разходи. Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) е 723 хил. лв. при 1,5 млн. лв. EBITDA година по-рано.
Продажбите от началото на годината падат минимално до 3,4 млн. лв. от 3,6 млн. лв. за полугодието на 2008. Това, което прави впечатление, обаче е промяната в тяхната структура – продажбите на продукция, които включват продажби на минерална вода с марка „Ком“, възлизат на 1,532 млн. лв. (652 хил. лв. година по-рано) и надвишават тези от услуги, които включват транспортната дейност на Етап Адрес. Последните са на стойност 1,1 млн. лв. и намаляват в сравнение с първото шестмесечие на 2008 година, когато компанията реализира от транспортни услуги приходи от 1,5 млн. лв.
Лихвените разходи се увеличават до 810 хил. лв. от 700 хил. лв. за януари-юни 2008. Етап Адрес финансира активите си основно със заемни средства – към края на юни привлеченият капитал е 24 млн. лв., а собственият е 2,5 млн. лв.
От оперативна дейност Етап Адрес е реализирало положителен нетен кеш на стойност 1,5 млн. лв. спрямо отрицателен такъв от 2 млн. лв. за сравнимия период година по-рано.
Етап Адрес има облигационна емисия на БФБ-София за 5 млн. лв. с падеж на 8 май 2011 г. Лихвата по емисията е 7,325% годишно.
Свързани компании: