fallback

Спадът в консумацията на безалкохолни напитки се задълбочава

Общото потребление на напитки за второто тримесечие е намаляло с 5%

13:26 | 20.07.09 г.

Спадът в консумацията на безалкохолни напитки продължава и през второто тримесечие на 2009 г., съобщиха от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България. Потреблението на безалкохолни напитки тръгна надолу през първото тримесечие за първи път в периода след 1997 г., като отбеляза спад от 1%.

Общото потребление на напитки за второто тримесечие е намаляло с 5%, или с 27 млн. литра, в сравнение със същия период на предходната година, сочат данните на асоциацията.

За полугодието потреблението се равнява на 755 млн. литра, което е с 39 млн. литра по-малко от 2008 г.

По групи потреблението на бутилирани води за полугодието е с 4% по-ниско, или с 13 млн. литра под постижението през миналата година. Намаляло е потреблението във всички групи бутилирани води - при натуралните минерални води - с 2%, при газираните води - с 9%, при водите в 19,5 л. галони - с 9%.

По-ниски с 4% за полугодието са продажбите на газирани напитки, което означава, че българският потребител е консумирал с 14 млн. литра по-малко от същия периода на 2008 г. Намалена консумация се отчита при всички видове газирани напитки с изключение на напитките “лайт”, ръстът при които е 24% в сравнение с полугодието на миналата година.

При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, разтворими и разреждащи се, потреблението за първото полугодие е намаляло общо с 8%, или със 7 млн. литра. В тази група напитки единствено при разтворимите прахообразни напитки се отчита ръст от 4%.

Намаляло е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 12%. Това е с близо 5 млн. литра по-малко от предходната година.

Консумацията на напитки от групата “енергийни и спортни” е намаляла с 14% за полугодието.

Напитките от групата “Студен чай” са единствените, при които се отчита сериозен ръст от 19% за полугодието.

Резултатите от консумацията на безалкохолни напитки през първото полугодие показват, че кризата е оказала сериозно върху поведението на българския потребител, посочват от асоциацията. Въпреки че цените на безалкохолните напитки като цяло се запазват на равнището от миналата година, свиването на семейните бюджети, увеличаващата се безработица и слабият туристически сезон дават своето отражение.

Ако тази тенденция се запази, браншът като цяло ще отчете в края на годината спад в продажбите с около 2%, прогнозират от асоциацията. Това ще задържи потреблението на глава от населението на равнището от 2008 година, т.е. около 242 литра.

Също днес от Съюза на пивоварите в България пък отчетоха спад от 4% в реализацията на бира през първите шест месеца на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:50 | 12.09.22 г.
fallback