Великотърновският производител на пиво Болярка ВТ АД отчита нетни преходи от продажби на продукция, стоки и услуги за миналата година от 32 млн. лв. и нетна печалба от 83 хил. лв., показа отчетът на дружеството.
През 2008 спрямо 2007 продажбите се увеличават с 6 на сто, а печалбата нараства близо два пъти.
Продажбите на вносната бира марка "Варщайнер", а която дружеството се явява изключителен представител на българския пазар, се покачват до 288 хил. лв. от 46 хил. лв. през 2007.
Сред собствените марки, които дружеството предлага на пазара, са Болярка ВТ, Кингс, Балканско, Швейк.
В резултат на продажби на материали, които са били закупени първоначално с цел влагане в производството, са реализирани през миналата година 2,7 млн. лв. повече приходи в сравнение с 2007.
Разходите за персонал намаляват с 41% в резултат на оптимизация на производствения процес и намаляване на необходимия персонал.
Активите на Болярка ВТ към 31 декември 2008 са 12,3 млн. лв. Собственият капитал е едва 175 хил. лв., а по-голямата част от общите задължения са към доставчици – 7,6 млн. лв. и към финансови институции – близо 3 млн. лв., които са краткосрочни.
В активната част от баланса най-голямо записване има в перото материални запаси – 8,8 млн. лв. - и във вземания от клиенти – 2,7 млн. лв.
През 2009 година ръководството на Болярка ВТ планира ръст в приходите от продажби от 10 на сто, като това се предвижда да стане без съществени инвестиции.
Мел Холдинг АД притежава 99,88% от капитала на Болярка ВТ АД, а публичното Мел Инвест Холдинг държи останалите 0,12% от капитала му.
Болярка ВТ е сред дружествата, които БФБ посочи като едно от потенциалните нови емитенти и участници на капиталовия пазар.