fallback

Сладоледите Нестле с 26% ръст на продажбите до 37 млн. лв. за 2008 г.

Загубата се увеличава до 1,3 млн. лв.

13:09 | 30.06.09 г.

Нестле Айс Крийм България АД реализира 26% ръст на продажбите за 2008 г. до 36,5 млн. лв. показва отчетът на дружеството.

Загубата обаче се увеличава до 1,3 млн. лв. за 2008 г. спрямо 308 хил. лв. загуба за 2007 г.

Административните разходи се увеличават с 30% до 4 млн. лв. за 2008 г. Маркетинг разходите се увеличават с 32% до 2,2 млн. лв.

Производствената база на дружеството за производство на сладолед е в гр. Варна и е наследник на Делта България АД. Дружеството произвежда сладоледите Nestle, Magnum, Nirvana, Boss.

През 2008 г. се запази високото ниво на фрагментиране на пазара на сладолед в България и високото ниво на конкуренция, съобщават от Нестле Айс Крийм. Общият обем на пазара на сладолед е намалял с 5% спрямо 2007 г., като това намаление е компенсирано с по-високата продажна цена. Според дружеството голям проблем в бранша е наличието на производители, които не спазват хигиенните и качествени норми и предлагат сладолед на по-ниска цена. За 2009 г. се очаква намалена покупателна способност, като дружеството ще отговори на това предизвикателство чрез засилване на позициите в ниския сегмент на пазара.

Средната продажна цена на брой сладолед през 2008 г. е 90 ст., спрямо 71 ст. за 2007 г.

През 2008 г. персоналът на компанията намалява с 11 служители до 405 в края на периода.Другото дружество на Нестле у нас, а именно Нестле България АД отчете 22 млн. лв. печалба за 2008 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:41 | 20.08.22 г.
fallback