Очакваме 30 млн. туристи до 2020 г. в. Новинар
Над 700 млн. туристи ще посетят Европа до 2020 година, като 30 млн. от тях се очаква да изберат България. Това прогнозира вчера Барбара Пейдж-Робъртс, председател на сдружение „Инициативи за международно развитие” по време на туристическа конференция. По думите й сред основните проблеми в сектора у нас са липсата на професионални стандарти в туризма, неефективните антикорупционни мерки, уличната търговия в курортите.
Кабинетът се чуди как да продава "Кинтекс" в. Сега
След 4 години бездействие кабинетът се сети да прави актуална стратегия за развитие на отбранителната индустрия. В нея ще има предложение за създаване на ново външнотърговско дружество, в което може да влезе и световноизвестната ни оръжейна фирма "Кинтекс" в партньорство с други държавни и частни компании и браншови организации. Това съобщи зам.-министърът на икономиката Явор Куюмджиев.
Документът още се обсъжда, окончателният проект ще е готов в средата на юни, когато ще бъде внесен за разглеждане в МС. Една от възможностите е чрез продажба на част от акциите на "Кинтекс" да бъдат привлечени нови акционери, обясни пред "Сега" Куюмджиев. Другият вариант е "Кинтекс" да влезе в нова, по-мощна компания, която да може да сключва сделки на най-високо ниво.
Българите дават средно по 20 евро за животозастраховки в. Дневник
Българите отделят средно по 15-20 евро за животозастраховане на човек, докато в Западна Европа сумата е от порядъка на 1000-1200 евро. Това съобщава управителя на застрахователен брокер "Юролайф България" Божидар Василев, цитиран от БТА.
Според него българският пазар се развива и се доближава до европейските темпове на увеличение на животозастраховките от 2-4% годишно.
Без акциз върху колите от следващата година в. Новинар
От началото на следващата година старите и новите автомобили няма да бъдат облагани с акциз. Това предвиждат промените в Закона за акциза и данъчните складове, които бяха приети окончателно от депутатите на второ четене вчера. В момента акцизът за по-мощните коли, на които двигателят е с над 163 конски сили, е между 1000 лв. и 20 000 лв. в зависимост от това, преди колко години е произведен, като налогът е по-малък за новите коли от този за старите.
Законът беше променен, защото подобна такса не се събира в останалите страни в Европейския съюз (ЕС), обясни Ясен Попвасилев от ОДС. Той коментира, че след отпадането на акциза държавата трябва да въведе екотакса, която да се плаща от собствениците на автомобили над 5 години заради изискванията на ЕС за опазване на околната среда.