fallback

Загубата на София-БТ се увеличава до 4,7 млн. лв.

Дружеството се оплаква от нелоялна конкуренция и свито потребление

12:04 | 27.04.09 г.

София-БТ АД реализира загуба от 4,7 млн. лв. за първото тримесечие на 2009 г. спрямо загуба от 4,1 млн. лв. година по-рано, показва отчетът на дружеството, публикуван от БФБ-София.

Нетните приходи от продажби се увеличават до 11,2 млн. лв. от 6,7 млн. лв. преди година, а брутните (с акцизи и данък ДДС) се увеличават с 24 млн. лв. до 116,6 млн. лв. за изминалото тримесечие на 2009 г. спрямо 92,5 млн. лв. за съпоставимия период на 2008 г.

Въпреки ръстовете в приходите конкуренцията е довела до увеличаване на загубата на дружеството, става ясно от междинния доклад за дейността му.

В началото на годината са регистрирани по-високи цени на дребно на всички асортименти, произвеждани от Групата Булгартабак. През първо тримесечие на 2009 г. се повтори сценарият от началото на 2008 г. На практика единствено марките, собственост на „Булгартабак Холдинг” АД, се предлагаха в търговската мрежа на по-високи цени, съобразени с новите акцизни ставки. Всички конкурентни марки, поради налични количества се предлагаха на ценови нива от 2008 г., се казва в доклада за дейността.

Тенденцията за спад в потреблението започнала още през месец ноември 2008 г. и задълбочила се от началото на 2009 г., продължи през цялото първо тримесечие.

„Тази тенденция на намалени продажби на тютюневи изделия като цяло се отнася както за нашите, така и за конкурентните марки цигари. Значителния спад в оборотите в търговската мрежа и намалено потребление на широка гама бързооборотни стоки, включително тютюневи изделия, бе предизвикана от намалената покупателна способност на населението поради рязко свиване на доходите. Съществува и желание на част от консуматорите да ограничат тютюнопушенето или изцяло да се откажат от него, продиктувано от увеличението на цените на дребно на тютюневите изделия на фона на сравнително ниските доходи на населението“, се казва в документа.

Поведението на мултинационалните компании и на частните цигарени фабрики в Стара Загора и Пловдив е изключително агресивно по отношение на ценовата политика. През цялото първо тримесечие наблюдаваме реална ценова война на пазара на тютюневи изделия. Регистрираните цени на дребно на конкурентни марки през 2009 г. са по-ниски или съпоставими с определените от групата Булгартабак цени на дребно, дори при някои от вносителите се наблюдава намаление на регистрирани вече цени. Тази агресивна ценова политика е съчетана и с мащабна маркетингова активност, в много случаи в противоречие с действащото законодателство в страната, считат от София-БТ.

Свързани компании:

София-БТ АД(3JU)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:20 | 12.09.22 г.
fallback