fallback

Средно с 30% са паднали продажбите на българските фирми за тримесечието

Обнадеждени сме от решенията, които взеха страните от Г-20, казват представители на бизнеса

13:18 | 03.04.09 г.
Автор - снимка
Създател

За първите три месеца на тази година българският бизнес регистрира среден спад от 30% в продажбите си спрямо същия период на миналата година, посочват от Българската бизнес мрежа (ББМ), в която членуват над 100 средни и малки компании.

„Българският бизнес със загриженост и интерес следи решенията, които се взимат в европейски и световен мащаб за преодоляване на глобалната икономическа и финансова криза. Обнадеждени сме от решенията, които взеха страните от Г-20 на проведената среща в Лондон“, коментира Вержиния Димитрова, председател на ББМ.

„Набелязаните мерки са доказателство, че лидерите на водещите икономики имат категоричната воля за преодоляване на кризата до 2010 г. Нормално е да сме чувствителни какво се решава на такова високо ниво, тъй като тези мерки неминуемо ще рефлектират и върху българските компании като част от общия пазар“, допълва Димитрова.

По думите й лидерите на Г-20 отправят важно послание за възстановяване на доверието, растежа и заетостта като база, върху която да се реализират конкретните икономически и финансови мерки.

От гледна точка на процесите в България, бизнесът смята, че има две важни посоки стабилизиране на икономиката. „Първо - държавата да стане коректен клиент на българските компании. Второ –държавните институции да подходят много по-отговорно при административното управление на процесите, свързани с еврофондовете - това да е част от една сериозна национална антикризисна програма“, заяви Вержиния Димитрова.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:41 | 12.09.22 г.
fallback