fallback

От началото на 2009 търсенето на сокове и нектари е нараснало с над 3%

Потреблението на плодови сокове и нектари през 2008 г. е достигнало 13 литра на глава от населението и е с 16% повече от предходната година

12:07 | 28.03.09 г.

От началото на 2009 г. търсенето на натурални плодови сокове и нектари в страната е завишено с 3,2% спрямо същия период на 2008 г., става ясно отчета на Флорина България АД, представен чрез БФБ-София.

Флорина България има облигационна емисия на БФБ-София на стойност 7,68 млн. евро, която е с фиксиран лихвен процент 7,5% на годишна база и падеж 2014 година.

От отчетите става ясно още, че потреблението на плодови сокове и нектари през 2008 г. е достигнало 13 литра на глава от населението и е с 16% повече от предходната година /11,2 литра/. Засилва се и конкуренцията при предлагането, но българските производители заемат 91% от продажбите.

Основни играчи на пазара на натурални сокове, нектари и плодови напитки в страната са Quееns, BBB Group. Cappy (Coca-Cola), Florina, Maspex, Prisun, Pfanner. Пазарният дял на Флорина – България АД в общия пазар само на плодови сокове и др. негазирани напитки е 11,8% през 2008 г.

Разпределение на пазара по години

Продажби в България 2003 2004 2005 2006 2007 2008
Флорина 8,7% 7,6% 8,8% 9,6% 11,0% 11,8%
ВВВ Груп 19,3% 16,3% 13,3% 13,2% 11,4% 10,7%
Кока-Кола 11,7% 19,3% 22,2% 24,6% 26,3% 29,6%
Маспекс 17,1% 12,6% 13,7% 11,7% 9,9% 11,4%
Други 43,2% 44,2% 42,0% 40,9% 41,4% 36,5%

През 2008 година общите приходи от продажби на продукция на Флорина България възлизат на 29,5 млн. лв. при 26,6 млн. лв. продажби за 2007.

Загубата на дружеството намалява до 465 хил. лв. от 1,086 млн. лв. за 2007.

 

Свързани компании:

Флорина – България АД - облигации(9MBA)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:06 | 14.09.22 г.
fallback