Над 40 млн. лева са дарени за различни благотворителни каузи през 2008 г., което е с 6 млн. лв. повече от 2007 г., съобщиха на пресконференция от Българския дарителски форум, цитирани от БТА.
През изминалата година се е увеличил обемът на даренията от компании (65% от дарените средства). След тях са частните фондации и гражданите.
Според Българския дарителски форум социалните мрежи в интернет се превръщат във водещи комуникационни канали за подкрепа на различни каузи и кампании. Увеличават се благотворителните кампании в публичното пространство и дарителството чрез SMS.
Най-много средства под формата на пари, стоки и услуги са дарени за институциите за деца, социално слаби и хора в неравностойно положение. На второ място по обем са даренията за лечение на хора и закупуване на медицинска апаратура, а на трето място е подкрепата за каузи, свързани с образованието. Увеличават се даренията, направени за обекти, свързани с културно-историческото наследство, в това число за църкви и манастири.
От Българския дарителски форум отчитат, че освен директните финансови дарения, нарастват и даренията под формата на храни, стоки, услуги, доброволен труд, които са на стойност около 14 млн. лева.
Все по-често даренията са резултат от организирани благотворителни търгове, концерти, изложби и друг тип събития, провокиращи интерес на потенциална дарителска аудитория. Засилва се партньорството между бизнеса и неправителствения сектор при реализиране на различни социални кампании.