fallback

Девин очаква продажби от 82 млн. лв. и печалба от близо 3 млн. лв. за 2009*

През тази година компанията ще се фокусира върху рентабилността на направените през 2008 г. инвестиции

15:49 | 12.02.09 г.

За 2009 г. Девин АД очаква консолидирани продажби в размер на 82 млн. лв. и печалба от близо 3 млн. лв., съобщиха от компанията на пресконференция днес. 

Прогнозата е съобразена с текущите икономически реалности и в нея не се включват очакваните продажби на новата марка “Гранини”, както и продажбите на румънския пазар.

През 2008 г. компанията отчете консолидирани продажби от 69,1 млн. лв. и нетна печалба от 804 хил. лв.

През миналата година е имало забавяне на инсталирането на новите производствени мощности, при което те не са успели да достигнат пълния си капацитет. Доставчикът на оборудването обаче е компенсирал загубените продажби, които съгласно счетоводните стандарти не се отразяват като допълнителни приходи от продажби, а като намаляване себестойността на дълготрайните материални активи (мощности).

Ако се отчете компенсацията за загубени продажби във финансовите резултати за 2008 г., то приходите от продажби възлизат на 71,6 млн. лв., а нетната печалба – на почти 2 млн. лв.

„Миналата година беше година за инвестиции, през тази година ще се фокусираме върху тяхната рентабилност“, заяви изпълнителният директор на Девин АД Цветан Лъжански.

Фокусът ще е насочен и върху структурното управление на паричния поток и по-конкретно върху намаляване на вземанията. През 2009 г. ще има намаляване на себестойността поради голямата ефективност на новите машини и по-ниската цена на петрола, която вероятно ще се задържи и през 2009 г., заяви Лъжански.

Освен това Девин ще цели създаване на основа за силно разрастване в Румъния като за настоящата година дружеството ще цели под 1% пазарен дял в сектора там. Първоначално Девин няма да търси голям марж на печалбата в Румъния, а ще осигури достатъчна печалба за мотивация на дистрибуторите с цел налагане на марката на румънския пазар.

Румънският пазар на бутилирана вода се оценява на 1,665 млрд. литра за 2008 г., или 2,5 пъти по-голям от пазара на бутилирана вода у нас към края на миналата година, на който Девин държи 30%.

„Валутният борд у нас е предимство за България пред Румъния, където обезценката на леята оскъпи използваните суровините в бранша“, каза Лъжански. По неговите думи в Румъния минералната вода на дребно е с 30 на сто по-скъпа, отколкото в България.

У нас общият дебит на експлоатираните извори от Девин на минерална вода е 250 млн. литра, от които дружеството в момента добива 120 млн. литра.

Общият дебит на изворите за изворната и минералната вода, за които Девин има концесия, възлиза на 600 млн. литра, като в момента дружеството добива 200 млн. литра от тях.

По отношение на пазара на енергийни напитки, по думите на Цветан Лъжански Девин държи 35% от него във натурално изражение и 70% в парично. Девин АД продава на българския пазар на енергийни напитки марката Redbull.

На въпрос на Investor.bg относно намеренията за придобивания на други компании в региона, Цветан Лъжански каза, че мениджърският екип на Девин наблюдава 3-4 компании, но към настоящия момент има различия за оценката им с техните собственици.

От дружеството считат, че капиталовата структура на Девин е добра, не се предвиждат обратни изкупувания и разпределяне на дивидент като генерираният кеш на настоящия етап ще се използва като буфер срещу евентуални неблагоприятни развития.

На пресконференцията Лъжански заяви още, че очаква до месец да се реши проблема със законодателството при концесиите, който в сегашния му вид позволява да има повече от един концесионер на един извор. 

*актуализирана към 16,45 часа

Свързани компании:

Девин АД Отписано от публичност(6D3)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:25 | 01.09.22 г.
fallback