fallback

Глоба до 15 хил. лв. за Билла за нелоялна търговска практика

Комисията за защита на конкуренцията е постановила и преустановяване на нелоялната практика

13:08 | 30.01.09 г.
Автор - снимка
Създател

Глоба до 15 хил. лв. може да бъде наложена на „Билла България” ЕООД заради нелоялна търговска практика. Това е максималният размер на предвидената в закона парична санкция в такива случаи, заявиха за Investor.bg от Комисията за защита на потребителите, която е постановила също така преустановяване на нелоялната практика.

Въпросната нелоялна търговска практика е налице при провеждането на течащата в момента маркетингова програма, свързана с прибори за хранене, е установила комисията след проверка в обект на веригата.

Според регламента на играта за всяка покупка на стойност десет лева на клиента се предоставя по една точка. Когато събере десет точки, той получава правото да закупи един от девет вида стоки на преференциална цена по силата на промоцията. Периодът на промоцията е от 13 ноември 2008 г. до 5 март 2009 г.

Комисията за защита на потребителите е извършила проверка след получаването на сигнал от клиент за липса на избрания от него продукт на специална цена в обекта.

При проверката инспекторите на КЗП са констатирали, че на входа на магазина има табло, което рекламира програмата с нейния период и отпраща към касите за повече информация. При посещението си представителите на контролния орган са установили още, че в търговската зала има обособен кът, в който са изложени наличните артикули от програмата и към момента на проверката са в наличност осем от деветте възможни вида, от които потребителите имат право да избират в рамките на обявената програма.

В свое становище фирмата аргументира ситуацията с обяснението, че към този артикул е имало най-голям интерес и затова е изчерпан още на 12 декември. Това е потвърдено и от електронната информационна система в обекта, която показва, че след тази дата не са реализирани продажби на въпросния артикул. Търговецът обаче е длъжен да осигури наличие на стоките в промоция през целия период на нейното провеждане.

Решението на КЗП е, че в случая става въпрос за нелоялна търговска практика. Чрез обявената програма търговецът влияе непосредствено върху икономическото поведение на потребителите. Многократно по-ниската специална цена стимулира пазаруването в обектите на веригата, а това, че някой артикул не е наличен в определени периоди, принуждава потребителите да посещават магазина отново, за да се възползват от правото си да закупят желания вид прибори на промоционалната цена. Това им коства загуба на време и допълнителни средства.

Освен това никъде не е предоставена информация на потребителите, че може да има липса на наличности или че поддържането на такива не е задължително за предлаганите прибори за хранене.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:42 | 10.09.22 г.
fallback