fallback

Ръст от 11,5% на приходите от международен туризъм у нас за януари-ноември

Чужденците, посетили страната за цялата 2008 г., са с 10,4 на сто повече спрямо 2007 г.

15:58 | 29.01.09 г.
Автор - снимка
Създател

За периода януари-ноември 2008 г. приходите от международен туризъм у нас възлизат на 2,426 млрд. евро, което е с 11,5 на сто повече спрямо същия период на предходната година, съобщи на пресконференция председателят на Държавната агенция по туризъм (ДАТ) Анелия Крушкова, цитирана от БТА.

Чужденците, посетили страната за цялата 2008 г., са с 10,4 на сто повече спрямо 2007 г. Най-много са посещенията от страните от ЕС - 73,4 на сто. Общият брой на посещенията на чужденци за миналата година е 8,532 млн., от тях посещенията за почивка и туризъм са 5,779 млн. През миналата година посещенията на българи в чужбина са общо 5,726 млн.

Крушкова посочи, че във връзка с икономическата криза проблематичен за бранша се очаква да бъде летният сезон заради забавените записвания на туристи и през април-май хотелиерите може да изпитат недостиг на свеж капитал. Тя съобщи, че все още голяма част от записванията от руския пазар не са започнали, защото се изчаква последният момент, за да се изберат най-изгодни оферти.

Повече от 90 на сто от безплатните лифт-карти, предназначени за руски туристи, които са избрали да почиват в Боровец и в Банско, вече са продадени, каза Любомир Панковски от „Алматур“. Общо 6000 карти са за граждани на Великобритания, Русия и българи, които ще почиват както в тези два курорта, така и в Пампорово. Картите са в пакет със седемдневна почивка за чужденци и с шестдневна - за българи, в периодите от средата на януари до 7 февруари и 1-30 март. Туристите от Великобритания и Русия са предпочетени, защото заемат над 80 на сто от зимния туристически пазар в България.

Окончателните данни за първия период на продадените карти ще бъдат оповестени на 5 февруари, каза Крушкова. Ако има непродадени карти, те ще бъдат преразпределени по други курорти в страната.

Хотелиерите плащат 30 на сто от стойността на картите, а останалата част се покрива от държавата. Общата стойност на кампанията за лифт-картите, организирана от държавната агенция, е около 1 млн. лева. Кампанията се прави в подкрепа на българския туризъм заради негативното отражение на икономическата криза върху бранша. Туристите ползват намаления по време на нощувките си в рамките на двата тура от кампанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:22 | 08.09.22 г.
fallback